۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۶۱۰۷۹
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین امضای تفاهم نامه با دانشگاه مالک اشتر هدف از امضای این تفاهم نامه را ایمن سازی ساختمان‌ها و جلوگیری از حوادث ناگوار اعلام کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل ازخبرگزاری دانشجو،کارو رفاه اجتماعی، "غلامرضا پناه"، معاون توسعه مدیریت و منابع، تحکیم همکاری‌ها، انجام فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی، ایمن سازی ساختمان ها، وضعیت تاب آوری آن‌ها و جلوگیری از حوادث ناگوار را از دیگر اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.

وی افزود: طبق این تفاهم نامه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار انجام مطالعات جامعی توسط متخصصان دانشگاهی در زمینه الزامات زیر ساختی است که تحلیل ریسک ساختمان این وزارتخانه انجام شود و طبق آن مقاوم سازی صورت پذیرد تا شاهد حوادث خاصی در این زمینه نباشیم.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: این تفاهم نامه در سه فاز شناخت و جمع آوری اطلاعات از وضعیت موجود، تحلیل ریسک، تبیین الزامات و طرح مدیریت مقابله با حوادث تدوین شده است.
 
پناه گفت: این تفاهم نامه، آغازی بر فعالیت‌های مستمر و طولانی مدت آموزشی و تحقیقاتی در حوزه پدافند غیرعامل با دانشگاه مالک اشتر است.
 
وی اظهار امیدواری کرد؛ تقویت انگیزه‌های مادی و معنوی برای نخبگان کشور در این بسترفراهم شود.
 
در این نشست، محمد علی نکوئی، رئیس دانشگاه مالک اشتر نیز گفت: طبق این تفاهم نامه، مقرر شد دانشگاه مالک اشتر برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحلیل بنا و ریسک انجام دهد.
 
وی افزود: امیدوارم با امضای این تفاهم نامه فرهنگ حمایت از زیرساخت‌ها ادامه یابد.
 
رئیس دانشگاه مالک اشتر با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل به معنی حفاظت از دارایی است گفت: این مفهوم را حدود ۲۰ سال پیش درکشور مقام معظم رهبری مطرح کردند و ما سعی کردیم آن را گسترش دهیم.
 
نکوئی گفت: دانشگاه صنعتی مالک اشتر به عنوان یک دانشگاه پیشرو در زمینه فرهنگ سازی پدافند غیر عامل و حفاظت از زیر ساخت‌های کشور توانسته است در ۲۰ سال گذشته هم این فرهنگ را گسترش دهد و هم نیروی انسانی متخصص شاغل در شرکت‌های مرتبط پرورش دهد.
 
این تفاهم نامه در ۸ ماده تنظیم شده است، همکاری در انجام پروژه‌های پژوهشی _ کاربردی و اجرایی، مطالعات و مشاوره در خصوص طرح‌های مطروحه وزارت، استفاده از تجهیزات و امکانات مورد نیاز طرفین به منظور تامین خدمات علمی، پژوهشی وآزمایشگاهی و تبادل اطلاعات بین طرفین در زمینه فعالیت‌های وزارت، استفاده از کارشناسان ذیصلاح وزارت در قالب مدرس مدعو و اساتید مشاور پایان نامه‌های دانشگاهی که توسط وزارت به دانشگاه معرفی می‌شوند، از جمله مفاد این تفاهمنامه است.
 
امکان حضورکارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و تخصصی یکدیگر بنا به درخواست دعوت طرفین و همکاری در زمینه تدوین، تألیف، ترجمه، چاپ و نشر کتب و مقالات علمی و پژوهشی با موضوعات مورد نیاز و مرتبط با شرح وظائف وزارت بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه در نشریات علمی، پژوهشی و تخصصی دانشگاه نیز از دیگر زمینه‌های همکاری در این تفاهم نامه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر