۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۵۹۸۴۶
استاندار اصفهان گفت: علی‌رغم تمامی مشکلات کمترین تعداد کشته شده را در مسأله کرونا داشتیم، یکی از موضوعاتی که در این موضوع موثر بود همدلی و همبستگی مدیران ارشد نظامی و سیاسی بود؛ پاسداران خودجوش به میدان آمدند و یاری‌رسانی کردند
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، مجتبی شیروانیان در جلسه  شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان اظهار داشت: در راستای گزارش آخرین وضعیت موزه دفاع مقدس، با پیشرفت ۹۰ درصد فاز نخست موزه مواجه هستیم؛ اکنون عمده فعالیت ساخت فاز نخست موزه انجام شده و در بخش جزئی آن نیازمنده برخی تجهیزات هستیم که در اولین فرصت با نصب تجهیزات فاز نخست به صورت کلی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان داد: تمامی نیروی مسلح در ساخت این مجموعه فرهنگی فعالیت داشتند که جای خشنودی است؛ محل این موزه در بهترین نقطه اصفهان و با توجه به ارتباط اتوبان صیاد شیرازی با مجاری اصلی شهر، دسترسی راحتی برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است.

وی تشریح کرد: فرصت‌ها محدود است و مشخص نیست که اعضا حاضر در مجمع چه مدت دیگری توفیق خدمت داشته باشند، این مجموع متعلق به تمامی مردم و ایثاگران است، خواهشمندم تمامی عزیزان به تلاش خود ادامه دهند تا این مجموعه هرچه زودتر و بهتر مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. 

سردار جواد استکی نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: دفاع مقدس از همان روزهای ابتدای انقلاب اسلامی آغاز شد، در همان روزهای ابتدای انقلاب افرادی امثال شهید طیاره در مهاباد جلوی دشمن ایستادند؛ رزمندگان ۲۲ روز در سنندج کوچه به کوچه جنگیندن تا یک وجب خاک در دست دشمن نباشد.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) اصفهان تشریح کرد: با آغاز جنگ تحمیلی، رزمندگان اصفهانی در کمترین زمان ممکن در منطقه جنگی حاضر شدند و با درخشش و جانفنشانی رزمندگان و فرماندهان جلوی دشمن ایستادند و نقش عظیمی را ایفا کردند؛ فرهنگ دفاع مقدس سبب می‌شد که اکنون دشمن ما همچنان در موضع ضعف قرار بگیرند.

عباس رضایی نیز در حاشیه این مراسم افزود: همه ما در راستای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه داریم، برای ساخت و افتتاح این ساختمان ملزم به تغییر یک مدیرکل شدم؛ زیرا این مجموعه و حرکت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم و حیاتی است،  رسالتی که استان اصفهان و موزه دفاع مقدس اصفهان دارد بالاتر از دیگر استان‌ها است.

استاندار اصفهان ادامه داد: چگونگی انتقال دفاع مقدس از رسالت‌های بزرگ ما است که باید برای آن فکر و ساختار و سخت‌افزار ایجاد کنیم، مفاهیم انتقال و نوآوری در انتقال ارزش‌های نسل جوان بسیار مهم است؛ تمامی اعضا اصفهان برای تکمیل این پروژه تمام تلاش خود را انجام داده و خواهند داد.

وی افزود: با احداث یک ساختمان نمی‌شود تمامی ارزش‌های معنوی دفاع مقدس را پاس  داشت و آن را منتقل کرد؛ یکی از فعالیت‌های‌ مهم این مجموعه این است که نقش پررنگ‌تری را در فضای مجازی برای مخاطبان جوان ایفا کند؛ اتحاد و همدلی و همبستگی را در رأس کار خود قرار دهیم تا بتوانیم سرافرازی استان و کشور را شاهد باشیم.

رضایی تشریح کرد: علی‌رغم تمامی مشکلات کمترین تعداد کشته شده را در مسأله کرونا داشتیم، یکی از موضوعاتی که در این موضوع موثر بود همدلی و همبستگی مدیران ارشد نظامی و سیاسی بود؛ پاسداران خودجوش به میدان آمدند و یاری‌رسانی کردند.

در پایان این جلسه از ۲۰ اثر ماندگار در حوزه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رونمایی شد، همچنین کلنگ نمازخانه شهدای گمنام دفاع مقدس بر زمین خورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر