۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۵۹۷۳
مدیر کل و دبیرشورای پدافند غیر عامل استان خوزستان
علی اصغر قوچانی مدیر کل و دبیرشورای پدافند غیر عامل استان خوزستان اعلام کرد تاکنون در 10 شهرستان استان قرارگاه پدافند زیستی راه اندازی شده که در سایر شهرستان­ها نیز بزودی شاهد راه اندازی قرارگاههای پدافند زیستی خواهیم بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ، علی اصغر قوچانی مدیر کل و دبیرشورای پدافند غیر عامل استان خوزستان اعلام کرد تاکنون در 10 شهرستان استان قرارگاه پدافند زیستی راه اندازی شده که در سایر شهرستان­ها نیز بزودی شاهد راه اندازی قرارگاههای پدافند زیستی خواهیم بود.

وی عوامل آلوده ساز و بیماری زای میکروبی و سموم شیمیایی که با هدف وارد کردن آسیب به سلامت افراد جامعه توسط دشمن و یا عوامل آن در رابطه با محصولات غذایی و آب شرب مصرفی وارد شود را تهدید زیستی خوانده و ادامه داد وظیفه قرارگاه پدافند زیستی، رصد و پایش این نوع تهدیدات و مقابله با آنها از سرمنشاء می­باشد.

مدیر کل پدافند غیر عامل خوزستان گفت: قرارگاه پدافند زیستی پیش از وقوع تهدید،  اوضاع را به خوبی رصد نموده و ضمن کنترل های لازم، در صورت وجود آلودگی، اقدام مقتضی را بعمل می­آورد.
قوچانی اظهار داشت بدلیل اینکه اولویت نخست پدافند غیر عامل حفظ جان انسانها و به عبارتی حفظ مهمترین سرمایه یک کشور یعنی انسانها می­باشد و تشکیل قرارگاههای پدافند زیستی در این راستا می­باشد. دبیر شورای پدافند غیر عامل استان افزود چانچه ویروس و یا عامل بیماری­زای انسانی با منشاء ناشناخته توسط مراکز درمانی گزارش گردد قرارگاه های پدافند غیر عامل زیستی به پایش و بررسی منشاء آن اقدام و به قضیه ورد خواهند کرد تا با ارائه راههای مقابله با تهدید ، نسبت به رفع آن اقدام گردد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر