۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۹۴۲۵
سخنگوی جمعیت هلال احمر از بهره‌گیری هلال احمر از پهپاد در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایسنا محمد نصیری، دراین‌باره گفت: استفاده از ظرفیت پهپادی یکسالی است که در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است، چرا که ما از این سیستم می‌توانیم برای ارزیابی حوادث طبیعی، جاده‌ای، حریق و ... استفاده کنیم. 

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه در بعضی جاها و مواقع امکان استفاده ازهلیکوپتر وجود ندارد، پهپادها می‌توانند کمک زیادی به ما بکنند. از طرف دیگر با توجه به اصطحلاک، هزینه‌های جانبی، زمان‌بر بودن و ... که در مرود هلیکوپترها وجود دارد، می‌توان در بسیاری از موارد از پهپاد استفاده کرد. 

نصیری با اشاره به ظرفیت و توان بالای کشورمان در تکنولوژی ساخت و استفاده از پهپادها نیز گفت: با ارزیابی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که از طریق خرید خدمت، از این پهپادها استفاده کنیم و در این خصوص مذاکراتی هم با چند دستگاه و نهاد شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره اینکه پهپادها چه زمانی در هلال احمر به کار گرفته خواهند شد، اظهارکرد:‌ همانطور که گفتم این موضوع از مدت‌ها قبل در سیاست ما هست و امسال اجرایی می‌شود.

به گفته وی، یکی از بیشترین کارکردهای پهپاد در بخش ارزیابی و مواردی از این دست آن است که می‌توان با هزینه کمتر و سرعت و دقت بیشتری وارد عمل شد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر