۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۹۲۹
سردار جلالی در مدرسه علامه حلی:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه دانش باید به فناوری صنعتي و تولید در کشور منجر شود محصول اين چرخه به اقتدار بيانجامد، تصريح کرد: مدرسه علامه حلی و سایر مراکز علمی سربازان اقتدار ملی و به فرمایش مقام معظم رهبری افسران جوان هستند، لذا باید مولفه درونی‌سازی و متکی به خود بودن و استحکام درونی حفظ شود.
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم دومین روز از هفته پدافند غیرعامل که در مدرسه استعدادهای درخشان علامه حلی تهران در حال برگزاری‌ است، اظهار داشت: شهیدان بزرگی مانند شهید همت، شهید سعید مبتدی ، شهید پیچک، شهید کاظمی و شهید بروجردی معلمان و آموزگاران بوده‌اند که به همراه دانش آموزان گمنام و بسیجی و 36 هزار شهید دانش‌آموز در راه خدا به شهادت رسیدند.
 
وی افزود: برابر با  سند چشم‌اندازی که توسط نخبگان کشور  تهیه شده و به تصویب مقام معظم رهبری رسیده و با عنوان هدف قانونی کشور و نظام مطرح است، پیشرفت و توسعه کشور بر محور تولید علم و دانش خواهد بود.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر راه حل درونی سازی و استحکام مولف‌های اصلی قدرت ملی و اتکا به درون و استفاده از سرمایه‌های داخلی برای مقتدر کردن کشور تاکيد داشته‌اند.
 
سردار جلالی بيان داشت: بر اساس سند چشم‌انداز  قرار است جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی، اقتصادی، نظامی، دانشی و علمی رکن اول منطقه باشد که دیگر دانشمندان برای دسترسی به دانش روز مجبور به یادگیری زبان فارسی شوند.
 
وی با بيان اينکه دانش باید به فناوری صنعتي و تولید در کشور منجر شود محصول اين چرخه به اقتدار بيانجامد، تصريح کرد:  مدرسه علامه حلی و سایر مراکز علمی سربازان اقتدار ملی و به فرمایش مقام معظم رهبری افسران جوان هستند، لذا باید مولفه درونی‌سازی و متکی به خود بودن و استحکام درونی حفظ شود.
 
سردار جلالی تصریح کرد: ما در پدافند غیر عامل متمرکز بر صیانت از سرمایه‌های ملی و کنترل تهديدها علیه سرمایه‌های درونی کشور هستیم.
 
وی با تاکيد بر اينکه سرمایه‌های فیزیکی مانند زیر ساخت‌ها، جاده‌ها، ساختمان، تاسیسات و غیره از سرمايه‌هاي اوليه‌اند که همه کشورها از آن بهره‌مند هستند، يادآورشد: وقتی سرمایه‌های فیزیکی با استفاده از تکنولوژی  قابل کنترل هستند تبدیل به سرمایه‌های سایبری می‌شوند و برای پیشرفت فناوری‌ها در این حوزه شیب تندی از تبدیل سرمایه‌های فیزیکی به سایبری وجود دارد.
 
 سردار جلالی با اشاره به سرمایه‌های انسانی  به عنوان  سومین سرمایه اظهارداشت:  همه کشورها حفاظت از سرمايه‌ها را جزو ارکان خود به حساب مي‌آورند و اگر منابع حياتي کشورشان به خطر بیافتد برای آن می‌جنگند، اما فقط بحث حمایت از جمعیت نیست، بلکه نخبگان، دانشمندان، رهبران ، فرمانده هان، مسئولان، و آحادی که قرار است این کشور را بر اساس سند چشم انداز به اقتدار برسانند نیز باید حفاظت شود.
 
وی افزود: متاسفانه در کشور ما به سرمایه‌های انسانی کمتر توجه می‌شود آیا به اندازه یک سد و یک جاده که  سرمایه گذاری می‌کنیم برای حفظ و اقتدار سرمایه انسانی نیز این سرمایه گذاری را انجام می‌دهیم؟
 
سردار جلالی تصریح کرد: در این حوزه دشمنان ما کاملا هوشیار و با چشم باز و در سطوح نخبگان و استادان ما یک برنامه جذب نیروی متخصص  از طریق ارسال دعوت نامه، شیرین کردن دهان متقاضی و وعده‌های مختلف برای جذب نیروی انسانی به منظور مقتدر کردن  کشورشان دارند زیرا آنها از لحاظ نیروی نخبه در مضیقه هستند  و سرمایه  انسانی‌شان رو به افول است، اما کشور ما از  جوانان مومن و انقلابی و سرمایه انسانی رو به رشد برخوردار است.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ما برای اینکه نگاه کنیم و ببینیم دارای چه سرمایه‌ای هستیم باید توجه کنیم که سرمایه‌گذاری بر روی سرمایه‌های انسانی حتی با نرخ سریع بازگشت سرمایه روبرو است، مثلا در پروژه‌های صنعتی نرخ بازگشت سرمایه را محاسبه می‌کنند، لذا اگر بر روی نخبگان کشور سرمایه گذاری و برنامه ریزی خوبی انجام دهيم، حتما بیشتر نتیجه می‌گيريم؛ مشروط بر اینکه کشور و نظام جمهوری اسلامی به آن اهمیت دهد.
 
وی افزود: یکی از کارهای پدافند غیرعامل تشکیل سازمانی  برای هدایت و کنترل  این سرمایه‌های انسانی به عنوان سربازان و افسران آینده اقتدار ملی ما هستند.
 
سردار جلالی اظهار داشت: حتما اگر بر روی دانش آموزان و سایر مراکز علمی سرمایه گذاری شود  کمتر از 4 پنج سال بازگشت سرمایه  به وجود خواهد آمد.
 
 رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بيان اينکه نکته اساسی در پدافند غیرعامل تکلیف شما دانش آموزان در حفاظت از قدر و نقش خودتان در اقتدار کشور است، تصريح کرد:  ما هم وقتی هم سن و سال شما بودیم و جنگ شد به فرمان امام خمینی (ره)  تکلیف خود را ادعا کردیم 36 هزار دانش ‌آموز شهید و 4 هزار شهید معلم و آموزگار سند این موضوع هستند.
 
وی افزود: امروز شما دانش آموزان سربازان و افسران این حوزه هستید و تکلیف دارید  کشوری که قرار است پایتخت حکومت دل‌ها باشد و ما مدعی هستیم که  یاوران حضرت مهدی (ع) خواهيم بود، لذا باید بر اساس آیه قرآن  تا آنجا که می‌توانیم  قدرتمند شویم.
 
سردار جلالی خطاب به دانش آموزان گفت: شناخت نقش شما  در اقتدار ملی بسیار اهمیت دارد، زیرا اگر این نقش را ندانیم به یک بازیگر خنثی  و عنصر کم اثر تبدیل می‌شویم، لذا امروز هم شما  در معرض یک جنگ هستید که باید در مقابل آن بایستید.
 
 رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد:  انشاء الله دولت تدبیر و امید بتواند از سرمایه‌های انسانی ما استفاده کند، زیرا نقطه قوت ما منابع انسانی است.
 
وی افزود: امروزه حوزه فناورانه‌ای مثل سایبر، انسان محور است  و امیدواریم که این دولت با تدبیر و امید ساز و کار لازم را برای حفاظت از این سرمایه‌های ملی فراهم  آورد.
 
سردار جلالی با اشاره به  سرمایه‌های ملی و معنوی به عنوان چهارمین سرمایه در کشور گفت: در کشورهای مختلف شاخص‌های متفاوتی برای تعیین میزان قدرت وجود دارد،  زیرا قدرت یک مفهوم نسبی است  که بر اساس مولف‌های ملی و معنوی محاسبه می‌شود، لذا برداشت از آن  قدرت است که قدرت را می‌سازد.
 
وی افزود: بخشی از قدرت، غرور و اقتدار ملی است، مثلا  استراتژیست‌های بزرگ در زمینه اندازه‌گیری قدرت آمریکا می‌گویند 60 درصد از این قدرت پرستیژ آن و برداشت ما  از آن قدرت است و فقط 40  درصد آن قدرت دیگر است، لذا حفاظت از این اندازه از قدرت که حتما نیمی از قدرت را تشکیل می‌دهد لازم است.
 
سردار جلالی تصریح کرد: در مراسم 14 خرداد سال گذشته مقام معظم رهبری بارها بر  حفظ اقتدار ملی و ارتقای پرستیژ ملی  که حداقل 60 درصد از قدرت است تاکید فرمودند و حضرت ایشان بسیار تلاش می کنند که ما این بعد از قدرت را حتما حفظ کنیم، لذا وظیفه پدافند غیرعامل نیز در این حوزه حفاظت از بعد  اقتدار ملی و پرستیژ ملی است.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پایان با طرح یک سوال از دانش آموزان به سخنان خود خاتمه داد و  آن سوال را مطرح کرد که  اگر سرمایه‌ها را به چهار دسته فیزیکی، سایبری، انسانی و ملی – معنوی تقسیم کنیم برای حفاظت از سرمایه‌های انسانی  چه راههایی وجود دارد؟
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر