۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۸۹۲۴
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از کشف یک پرونده با موضوع سرقت از حساب خبر داد و گفت: متهم در قبال بازی‌های رایانه‌ای اقدام به تخلیه کارت بانکی مادرش کرده بود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پلیس فتا، سرهنگ گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر گفت: در تاریخ هشتم اردیبهشت با شکایت خانمی 50 ساله ساکن حوالی غرب تهران با ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای به پلیس و مراجعه و دادخواهی مبنی بر اینکه برداشت یکصد و هشتاد میلیون ریال از حساب وی و همسرش صورت گرفته، لذا موضوع شکایت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی اظهار داشت که  چندین ماه به دفعات مبالغی از حساب حقوقی و پس انداز وی و همسرش برداشت می شود و این برداشتها غیر عادی به نظر میرسد که مجموعه این مبالغ بیش از یکصدو هشتاد میلیون ریال است .

سرهنگ گودرزی افزود: افسر پرونده در تحقیق اولیه متوجه شد که سامانه پیامکی حساب بانکی شاکی فعال نبوده و او پس از گذشت چند روز متوجه سرقت از حساب کارتی خود شده است و چون اغلب خریدهای او بصورت فیزیکی بوده و در فضای مجازی تراکنشی انجام نمی دهد تحلیل کارآگاهان به سمت کپی برداری از کارت شاکی شد ولی با بررسی فنی مشخص شد که از کارت در خرید بازی های اینترنتی و انجام بازی های آنلاین مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: با دعوت از شاکی مشخص شد تراکنشها مستقیماً با گوشی هوشمند خود شاکی انجام شده و او به این نتیجه رسید که احتمالا فرزندش از کارت برای انجام بازی های آنلاین استفاده کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد فرزند خانواده بدون اطلاع پدر و مادرش ضمن فعال نمودن رمز دوم و رمز پویا کارت ، از آن در جهت خرید و استفاد از بازی های آنلاین کرده است ، لذا فرزند شاکی به پلیس دعوت شد.

سرهنگ گودرزی گفت :متهم در مواجهه با اسناد و مدارک اقرار کرد ضمن عضویت در بازیهای آنلاین هزینه را از حساب والدین  خود برداشت و صرف این کار کرده است که پرونده پس از گذشت شاکی و رضایت او به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد . 

سرهنگ داوود گودرزی خاطر نشان کرد :مصداق فرمایش حضرت علی (ع) فرزندان خود را به زمان خویش تربیت کنید، بنابراین والدین باید ضمن آگاهی کافی با تکنولوژی روز و آموزش به فرزندان ، نظارت لازم و کافی برفعالیت آنها داشته باشند .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر