۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۸۶۶۷
یک نویسنده روس با توضیح چگونگی هدف قرار دادن احتمالی ناو هواپیمابر آمریکا، سلاحی روسی را معرفی کرد و گفت این سلاح برای انهدام ناوهواپیمابر آمریکا کافی است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «ایلیا بولنسکی» نویسنده روس، با انتشار مقاله‌ای به تشریح ویژگی‌ سلاحی پرداخت که ممکن است ناوگان جنگی روسیه برای هدف قرار دادن  ناو هواپیمابر آمریکایی آن را به کار بگیرد.

وبگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» مقاله یادشده را با نقل قول مستقیم نویسنده منتشر کرده است؛ در این مقاله آمده است: «هواپیمابرها مهم‌ترین عنصر قدرت جنگی ناوگان دشمن محسوب می‌شود. با توجه به اینکه روسیه، در حال حاضر، تنها یک ناوهواپیمابر در اختیار دارد که آن هم در حال تعمیر است؛ از این رو مسئله توانمندی هدف قرار دادن هواپیمابرهای دشمن همچنان مسئله‌ای بسیار مهم است».

بولونسکی در ادامه این مقاله به نقل از «کارشناسان نظامی باتجربه» در زمینه نیروهای دریایی خاطر نشان کرده است که کشتی‌ یا زیردریایی به تنهایی نمی‌تواند وظیفه انهدام ناوهای هواپیمابر آمریکا را بر عهده بگیرد؛ با توجه به اینکه ناوهای هواپیمابر آمریکا با ناوهای‌گشتی، ناوشکن، زیردریایی‌های چندکاره و آواکس‌ها محافظت می‌شوند؛ از این رو رسیدن به مسافت مطلوب برای شلیک به سمت این ناوها «بسیار دشوار» است.

 این نویسنده روس در ادامه می‌گوید: «با این حال، زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه از گروه مسلح «Antey» که مجهز به موشک‌های ضدکشتی «Granit» هستند، این فرصت را دارند. برای انجام این کار، بایستی در وهله اول، تعداد زیادی زیردریایی به کار گرفته شود تا امنیت شلیک چندین موشک در آن واحد فراهم شود. ثانیا؛ این زیردریایی‌ها باید به صورت پنهانی به ناو هواپیمابر نزدیک شوند. طبق گفته کارشناسان،‌ انهدام کامل هواپیمابر تقریبا به بیست ضربه موشک "گرانیت" نیاز دارد؛ هشت تا شش موشک برای از کار انداختن آن، پنج تا سه موشک برای انهدام بخشی از آن؛ اما برای از کارانداختن چندساعته این ناو لازم است، یک موشک به آن برخورد کند».

ایلیا بولونسکی در ادامه با اشاره یک نوع خاص از موشک‌های روسیه می‌نویسد: «ابراز دیگری برای انهدام ناوهای هواپیمابر وجود دارد و آن هم موشک‌های "کالیبر" است؛‌ از نظر کارشناسان آمریکایی زیردریایی‌های مجهز به موشک‌های کالیبر قادرند مجموعه هواپیمابر را به طور کامل از مجموعه نیروهای دریایی آمریکا کنار بزنند».

بولونسکی به نقل از کارشناسان آمریکایی گفت که تضمین انهدام ناوهواپیمابر آمریکا با استفاده از موشک‌های کالیبر یک شرط دارد و آن هم این است، پیش از آنکه ضدزیردریایی‌ها آن را شناسایی کنند، زیردریایی باید موشک‌های خود را شلیک کند».

این نویسنده روس همچنین گفت، در حال حاضر آزمایش جدیدترین موشک‌های مافوق‌صورت «سیرکون» که تا به این لحظه در اختیار نیروهایی دریایی روسیه قرار نگرفته، ادامه دارد.

به گفته این نویسنده، نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر سامانه‌ای که قادر باشد این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کند، در اختیار ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر