۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۸۱۳۷
نماینده مجلس سنای آمریکا اعتراف کرد تحریم‌های این کشور علیه ایران موجب مرگ مردم بی‌گناه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، یک نماینده مجلس سنای آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر اعتراف کرده تحریم‌های این کشور به مرگ مردم ایران منجر شده است. 

«کریس مورفی»، سناتور آمریکایی در توئیترش نوشت: «تردیدی نیست که ایران بازیگری بد است، اما شهروندان بی‌گناه در آنجا می‌میرند که یکی از دلایلش این است که تحریم‌های ما باعث محدودیت در ارسال کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به این کشور در بحبوحه شیوع کرونا می‌شوند. ما باید این تحریم‌ها را کاهش دهیم تا اطمینان حاصل کنیم این کشور به کمک دسترسی پیدا می‌کند.»

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در روزهای گذشته بارها مدعی شده‌اند تحریم‌های آمریکا اخلالی در ارسال کمک‌های بشردوستانه با ایران ایجاد نمی‌کند. 

کارشناسان مسائل تحریمی می‌گویند با آنکه از لحاظ تئوری این نکته ممکن است صحیح باشد در عمل تحریم‌های بانکی آمریکا شرکت‌ها را برای انجام هر گونه مبادله با ایران بی‌میل می‌کند.

 شیوع ویروس کرونا در ایران موجب شده فشارهای جامعه بین‌الملل به ایالات متحده برای کاهش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد، اما دولت ترامپ تا به حال در برابر این فشارها مقاومت کرده است..
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر