۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۷۱۴۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استان در جلسه کارگروه‌های هشت گانه قرارگاه پدافند زیستی:
محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان در جلسه کارگروه‌های هشت گانه قرارگاه پدافند زیستی که با حضور دانشگاه علوم پزشکی و اعضاء برگزار شد به داشتن آمادگی کامل نسبت به انجام وظایف خود تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، آقایی ضمن اینکه خواستار آماده بودن کارگروه‌ها در برابر هرگونه بحران‌ها شد گفت: کارگروه‌های هشت گانه با توجه به انجام رزمایش‌ها و تمرین‌های قبلی باید آمادگی کاملی داشته تا در صورت بروز حادثه غافلگیر نشوند. همچنین رصد و پایش تهدیدات ویروس جدید کرونا توسط کارگروه رصد، پایش و هشدار سریع بصورت مستمر انجام گردد تا اخبار صحیح در اختیار مردم قرار گرفته و آرامش روانی مردم مختل نگردد.

وی همچنین به شیوع این ویروس در استان‌های دیگر و جایگاه‌های قرنطینه موجود در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: مراکز قرنطینه باید آماده باشند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک در استان فورا به قرنطینه انتقال یابند.

مدیرکل پدافند غیرعامل با تاکید بر جلوگیری از انتشار شایعه‌های فضای مجازی خواستار مدیریت افکار عمومی در حوزه مسائل زیستی شد و گفت: مدیریت افکار عمومی توسط صدا و سیما به عنوان رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی و مدیریت افکار عمومی قرارگاه پدافند زیستی، در این شرایط حساس بسیار مهم و اساسی بوده و جهت حفظ و آرامش روانی مردم تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

آقایی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر تنها دستگاهی که آخرین اطلاعات و اخبار موثق و صحیح را می تواند ارائه دهد دانشگاه علوم پزشکی است و برای پیگیری این اطلاعات و اخبار فقط از دانشگاه علوم پزشکی باید پیگیر شد.

در ادامه غلامرضا نورآبادی، رئیس اداره پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی با اشاره بر ویروس کرونا اظهار داشت: این ویروس مثل ویروس آنفولانزا می‌باشد و حتی مرگ و میر ناشی از آن کمتر از آنفولانزا است.

وی در ادامه گفت: تنها مورد خاص ویروس کرونا یا همان (covid-19) در نوع گسترش و شیوع آن است که بسیار مسری است و براحتی گسترش می‌‎یابد؛ بنابراین محل‌های تجمع مستعد گسترش این ویروس می‌باشد چراکه ممکن است در تماس نزدیک با افراد آلوده به این ویروس به دیگران نیز سرایت بکند.

نورآبادی با اشاره بر اینکه بیمارستان‌های مجهز سینا و امام رضا (ع) برای پذیرش این بیماران کاملا آماده است گفت: تمامی کادر بیمارستان علوم پزشکی دوره های لازم را برای آمادگی هرچه بهتر در کنترل شیوع این ویروس آموزش دیده و کاملا آماده هستند.

در پایان اعضاء کارگروه به ارائه نکته و نظرات خود پرداخته و به بحث و بررسی این موضوع پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر