۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۶۷۶۹
یک وبگاه عراقی تصاویری از «استیون نبیل» از لیدرهای فضای مجازی اعتراضات عراق منتشر کرده که نشان می‌دهد وی از سال‌ها پیش با مقامات آمریکایی ارتباطی نزدیک دارد.
به گزارش پایداری ملی، با گذشت بیش از چهار ماه از آغاز اعتراضات عراق، هنوز خیابان‌های این کشور علی رغم انتخاب نخست‌وزیر آرام نگرفته است؛ اعتراضاتی که لیدری آن از سوی یک جریان خاص کاملا مشهود است.

در این راستا خبرگزاری فارس در مهر ماه گذشته در گزارشی به لیدرهای اعتراضات عراق در فضای مجازی پرداخت و نوع خط‌دهی آن‌ها به معترضین و محتوای و جهت‌گیری مشکوک آن‌ها را بر ملا کرد.

اکنون وبگاه عراقی براثا به تصاویری دست یافته است که نشان می‌دهد یکی از اصلی‌ترین لیدرهای اعتراضات در فضای مجازی یعنی «استیون نبیل» از نوجوانی ارتباط نزدیکی با مقامات آمریکایی داشته است.

استیون نبیل، نویسنده و روزنامه‌نگار مسیحی ساکن آمریکا است. او تحصیلات ابتدایی را در عراق گذراند و در سال ۲۰۰۳ به همراه خانواده‌اش راهی آمریکا شد و در خصوص مسائل عراق در روزنامه‌های آمریکایی فعالیت می‌کند.

پایگاه خبری براثا دو تصویر را منتشر کرده که به سال ۲۰۰۴ یعنی یک سال پس از اشغال عراق به دست آمریکا، باز می‌گردد. در یکی از این عکس‌ها، «استیون نبیل» در کنار «جان نگروپونتی» از مقامات سیاسی و امنیتی آمریکا دیده می‌شود.

«جان نگروپونتی» از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ سفیر آمریکا در عراق بود. سپس از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ بعنوان اولین اداره کننده اطلاعات ملی آمریکا منصوب شد که وظیفه آن نظارت بر کار تمامی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا است.

در تصویر دوم «استیون نبیل» در کنار «کالین پاول» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در زمان جرج بوش پدر و وزیر خارجه آمریکا در زمان جرج بوش پسر دیده می‌شود. کسی که در خاطره مردم عراق جزو منفورترین شخصیت‌های سیاسی است.

کالین پاول فردی است که در سال ۲۰۰۳ و پیش از آغاز جنگ عراق متنی سراسر دروغ را در سازمان ملل قرائت کرد و مدعی شد که عراق سلاح کشتار جمعی دارد. او سال‌ها بعد در کتاب خاطراتش این سخنرانی خود را یک «لکه ننگ» توصیف کرد.

به هر صورت ارتباط «استیون نبیل» با مقاماتی در این سطح آن هم در ابتدای ورود خود به آمریکا در دوره نوجوانی، شک و تردید‌ها در خصوص جاسوسی وی برای سازمان «سی آی ای» را تقویت می‌بخشید. 

افشای ارتباط دیرینه یک لیدر اعتراضات عراق با مقامات آمریکایی

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر