۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۶۰۳۹
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به آغاز انتقام ترور سردار سلیمانی از آمریکا گفت:‌ در آمریکا اختلاف نظر شدیدی حاکم است و ضربات بعدی ما می‌تواند یک زلزله سیاسی و اقتصادی در این کشور ایجاد کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس مسعود رضایی کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به حمله موشکی سپاه به «عین‌الأسد»، اظهار داشت:‌ ایران اعلام کرده بود و به خصوص مقام معظم رهبری در این قضیه تأکید کرده بودند که ما انتقام سختی خواهیم گرفت و این اقدام متقابل در شرایطی صورت گرفت که هنوز پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی به خاک سپرده نشده بود.

وی ادامه داد:‌ این موضوع نشان داد که ایران به آنچه که می‌گوید، بدون ترس از تهدیدهای قدرت‌های پوشالی عمل می‌کند. در طول دو سه روز گذشته مقامات سیاسی و نظامی آمریکا، مرتبا ایران را تهدید می‌کردند که اگر دست به اقدامی بزند، آنها پاسخ سختی خواهند داد. در واقع ما باید توجه کنیم که این حرف از زبان مسئولان کشوری مطرح می شود که معروف به ابرقدرت نظامی هستند، آنها فکر می‌کردند به این ترتیب می‌توانند ایران را از اقدام متقابل باز بدارند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:‌ البته تحلیل‌گران زیادی بودند که این گونه تهدیدهای آمریکا و تحرکات از اطرف آنها را نه تنها نشانه قدرت آنها به حساب نمی‌آوردند، بلکه آن را نشانه ضعف و ترس شدید می‌دانستند و واقعیت امر این موضوع بود.

وی بیان کرد: ایران نشان داد در مقابل تهدیدها، واهمه‌ای به خود راه نمی‌دهد و اعتماد به نفس کامل دارد و مصمم است که پاسخ متقابل به آمریکایی‌ها را می‌دهد که این کار را در نهایت انجام داد.

رضایی اظهار داشت:‌ مهم ترین اتفاقی که افتاده این نیست که تلفات جانی، خسارت‌های مالی و نظامی به آنها وارد شده است، بلکه مهم‌ترین اتفاق شکسته شدن هیمنه و ابهت پوشالی آمریکاست. ایران به همه ملت‌های دنیا این را اعلام کرده و اعلام می‌کند که آمریکا یک قدرت پوشالی است و ما از این قدرت پوشالی ترسی به خود راه نمی‌دهیم و این هیبت پوشالی او را در هم می‌شکنیم.

وی افزود: آنچه که آمریکایی‌ها سعی دارند و تلاش می‌کنند که با آن تسلط خودشان را بر دنیا و به خصوص در منطقه خاورمیانه اعمال کنند، بهره‌گیری از همین تصویر و هیبت پوشالی است،  آنها بسیار برایشان سخت بوده که این تصویر ذهنی که از خودشان در افکار عمومی مردم دنیا و منطقه ما ساختند، مخدوش شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: از طرف دیگر آمریکایی‌ها این را می‌دانند در اطلاعیه‌هایی که صادر شده است، این به خوبی، به وضوح و با قاطعیت بیان شده است در صورتی که بخواهند اقدام دیگری انجام دهند با پاسخ های کوبنده‌ ما مواجه خواهد بود و این پاسخ بعدی تنها منحصر به یک پایگاه نظامی آنها نخواهد بود، همانطور که گفته شده حتما آنها را این موضوع را می‌فهمند که پاسخ کوبنده ما دایره و وسعت بسیار وسیعی خواهد داشت.

وی بیان کرد: امروز آنها در معرض یک تصمیم گیری بسیار حساس قرار گرفته‌اند که آیا به همین مقدار شکسته شدن هیبت و هیمنه خودشان بسنده کنند یا در صورت انجام واکنش متقابل منتظر ضربه‌های شدیدتر بعدی باشند که حتما بیش از پیش هیمنه آنها را خواهد شکست و البته خسارات و تلفات بیشتری به آنها وارد خواهد کرد.

رضایی با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی،‌ اظهار داشت:‌ حاج قاسم سلیمانی، حفظ وحدت و انسجام بسیار بالایی را در بین مردم ما به وجود آورد. امروز در جبهه ما اتحاد، انسجام و همدلی در بالاترین سطح خود قرار دارد و این بزرگترین سرمایه برای انجام اقدامات متقابل بعدی خواهد بود و برعکس در جبهه مقابل یعنی در آمریکا آنگونه که مشهود است، اختلاف نظر بسیار شدید و جدی در بین آنها حاکم است و این یعنی آنها در ضعیف ترین موقعیت خودشان به سر می برند و ضربات بعدی ما می تواند به یک زلزله سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جدی را در آمریکا به وجود بیاورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر