۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۴۸۶۵
سردار جلالی در کانال شخصی خود نوشت:
سردار دکتر غلامرضا جلالی نوشت: هیچ کسی حق ندارد مردم را از فواید و ثمرات فضای سایبری مثل ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی محروم کند اما چه کسی امروز پاسخگوی خانواده شهدایی است که عزیزان خود را در اغتشاشات فدا کردند؟!
سردار دکتر غلامرضا جلالی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت:  شاید از عجایب روزگار فناوری‌محور باشد که مهار یک آشوب و اغتشاش صرفا با قطع اینترنت ممکن می‌شود. انگار اساسا اعتراضات و دعواها بیش از آنکه در دل خیابان‌ها باشد در متن کانال‌ها، پیچ‌ها و صفحات وب شکل می‌گیرد به شکلی که اینترنت ارتباط مستقیم با امنیت ملی مردم دارد. بیشترین انتقاد و عصبانیت از قطع اینترنت را نیز آمریکایی‌ها و طرفداران آنها از خود نشان دادند.

این چند روزی که اینترنت بین‌الملل قطع بود برای بسیاری از مردم، کسب و کارها و مشاغل سختی‌ها و تنگناهایی پیش آمد. تلاش برادرانم در ارتباطات برای حفظ خدمات ضروری مردم با حفظ امنیت، تلاش ارزشمندی بود که تاکید بر ضرورت شبکه ملی داشت نه آزمون پایداری خدمات چون قطع ارادی اینترنت از درون با قطع از بیرون متفاوت است. قطعا در صورت عدم تکمیل شبکه ملی اطلاعات، بسیاری از خدمات در شرایط قطع واقعی اینترنت از دسترس عموم مردم خارج می شود.

یکی از اهداف اصلی پدافندغیرعامل، تضمین تداوم کارکردهای ضروری کشور اعم از سایبری و غیرسایبری است. ما هیچ وقت مدافع قطع اینترنت نبوده و نیستیم بلکه بحث سر آن است که اساسا کشور چرا و به چه دلیل به سمتی رفت که نیاز به قطع اینترنت به‌عنوان عنصر برقرار کننده امنیت ضروری شود. آیا اگر مسئولان پیش‌تر فکر چاره‌ای برای شبکه‌های اجتماعی غیربومی و خارج پایه می‌کردند لازم به قطع اینترنت بود؟ 

اکنون امنیت ملی کشور ما به موضوع اینترنت و شبکه های اجتماعی پیوند خورده است. هیچ کسی حق ندارد مردم را از فواید و ثمرات فضای سایبری مثل ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی محروم کند اما چه کسی امروز پاسخگوی خانواده شهدایی است که عزیزان خود را در اغتشاشات فدا کردند؟! دلیل همه اعتراضات و اغتشاشات شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه نبود اما یکی از علل اصلی تحریک به اغتشاش قطعا کار عملیاتی و گسترده روانی دشمن بر بستر شبکه‌های اجتماعی خارج پایه بود.

ما معتقدیم مدل کنترل و مدیریت اینترنت در این ایام، تناسبی با سطح هوشمندی و درایت مدیریتی در کشور نداشت و متاسفانه به ناچار و اضطرار نوعی از مدیریت بدوی صورت گرفت. اگر دوسال پیش برای شبکه‌های اجتماعی خارج پایه چاره‌ای اندیشیده بودیم امروز شرمنده خانواده‌های شهدای مدافع امنیت اجتماعی نبودیم. 

عذرخواهی ازمردم به صورت لفظی کمترین کاری است که می‌شود انجام داد اما مهمتر از آن اقدام عملی در زمینه حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی، محدود و ضابطه‌مند کردن فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارجی است. مگر آرایش جنگی عناصر خبیث دشمن را نمی‌بینیم؟ دشمن امروز حداقل با چهار قرارگاه سایبری تهاجمی متمرکز بر ملت ایران در حوزه عملیات روانی و عملیات شناختی مدرن تهاجم می‌کند. منافقین، مزدوران عربستان، مزدوران سلطنت طلب و صهیونیستها  مهره‌های این آرایش جنگی هستند.

انشاالله سرخی خون شهیدان مدافع امنیت کشور سبب شود تا یکبار برای همیشه مساله مضار امنیتی شبکه‌های اجتماعی خارج پایه از یک سو و توسعه شبکه ملی اطلاعات از سوی دیگر حل و فصل شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر