۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۴۴۵۲
جلسه پدافند غیرعامل شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی سرپرست فرمانداری، علیزاده معاون برنامه ریزی و امور عمرانی، بخشداران مرکزی و سردارجنگل، حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان و همچنین مهندس شاه کوئی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه پدافند غیرعامل شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی سرپرست فرمانداری، علیزاده معاون برنامه ریزی و امور عمرانی، بخشداران مرکزی و سردارجنگل، حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان و همچنین مهندس شاه کوئی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

حمید رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان با اشاره به وضعیت فعلی کشور و اقدامات خصمانه دشمن و وجود تحریم های ظالمانه، تهدیدات مختلفی را مورد توجه قرار داد و افزود: بحث پدافند غیر عامل به منظور پیشگیری از این تهدیدات ، کاهش آسیب پذیری و افزایش تاب آوری اهمیت مضاعف می یابد.
وی با بیان این که دو نوع حوادث طبیعی و انسان ساز وجود دارد، درخصوص جایگاه ایران افزود: جزو ۱۰ کشور اول جهان از حیث حوادث هستیم و استان گیلان نیز در کشور، رتبه پنجم را در این فهرست دارد.
رضایی با اشاره به ضرورت استمرار خدمات رسانی به مردم، افزود: اگر قادر به برقراری مجدد خدمات در زمان بحران نباشیم باعث افزایش نارضایتی در جامعه و عاملی برای سوء استفاده دشمنان از وضع موجود خواهد شد.
وی افزود: باید درک درستی از مساله پدافند غیرعامل داشته باشیم که با شناخت درستی از ساختار این سازمان در کشور ممکن می شود. سازمان پدافند غیر عامل کشور فرماندهی معظم کل قوا یعنی مقام معظم رهبری است و در واقع، به سبب عدم وجود سازمان متناظر در استان، ادارات کل پدافند غیرعامل در استانداری ها پیگیر امر مدافند غیرعامل هستند و استانداران به عنوان روسای شوراهای پدافند غیرعامل استانها اختیارات و وظایف فرا قوه ای دارند که نشانگر اهمیت موضوع پدافند غیر عامل است.
رضایی با اشاره به مساله امنیت به ویژه امنیت غذایی در کشور، خواستار مدنظر قرار دادن مسائل و پیش بینی های لازم در این حوزه شد و اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت از مشکل دانست.
سرپرست فرمانداری شهرستان فومن افزود: تبیین اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل با برگزاری دوره ها و برنامه های آموزشی محقق می شود.
این مسئول در ادامه سخنان خود بر لزوم برگزاری مانورها و برنامه های مختلف جهت حفظ آمادگی در برابر بحران تاکید کرد.

مساله انبار ذخایر راهبردی و مهم، ایمن سازی انبارها و همچنین تقویت خطوط انتقال انرژی، آب و ارتباطات، از دیگر مسائل مورد اشاره توسط سرپرست فرمانداری شهرستان فومن بود که در این خصوص افزود: رصد و پایش مستمر موارد ذکر شده بسیار ضروری است.

وی در انتها از برگزاری منظم جلسات شورای پدافند غیرعامل شهرستان و کمیته های مختلف آن و حضور فعال ادارات در آن ها خبر داد و افزود برای نکو داشت هفته پدافند غیرعامل در آبان ماه، برنامه های متنوعی پیش بینی شده است.

شاه کوئی مدیرکل پدافندغیرعامل استان گیلان در این جلسه با تعریف پدافند غیر عامل به صورت دفاع بدون سلاح که موجب بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری و مقابله با تهدیدات دشمن می شود، تاکیدات رهبری درخصوص پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار داد و این کار را به مثابه مصون سازی بدن دانست.

وی با اشاره به نزدیکی هفته پدافند غیرعامل، خواستار برنامه ریزی و تدوین برنامه های شهرستان در این ایام شد و از ابلاغ ۷ بند به شهرستان ها درخصوص تشکیل کمیته ها و تنظیم برنامه های پدافند غیرعامل شهرستان خبر داد.

شاه کوئی با بیان این که دفاع از مردم برای نظام یک اصل است، از تلاش دستگاه های مسئول به منظور ارتقای امنیت عموم در مواقع بحران خبر داد.

وی به مساله زیرساخت های اصلی شهرستان پرداخت و مساله انرژی به ویژه برق را مورد توجه قرار داد و افزود: تمام ادارات و دستگاه های دولتی موظف به تهیه و تعبیه دستگاه مولد برق شده اند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان در پایان سخنان خود شهرداری ها را مسئول اصلی رسیدگی به معضل سگ های ولگرد دانست که موظف به ایجاد اماکن ویژه ای جهت نگهداری این مخلوقات خداوند هستند.

همچنین امام جمعه شهرستان حجت الاسلام صفوی با اشاره به وجود معضل سگ های ولگرد در شهرستان با اشاره به روایتی از امیرالمومنین ع که از حضرت رسول ص ماموریت داشت سگ های ولگرد را بکشد، خواستار رسیدگی به این مشکل و یکسره کردن کار شد.

نماینده اداره جهاد کشاورزی شهرستان با ارائه برنامه پیش بینی شده این اداره از انجام برنامه واکسیناسیون دام با رویکرد پیشگیری، برگزاری کارگاه آموزشی شناخت مخاطرات پرورش آبزیان با رویکرد پدافند غیرعامل و همچنین برگزاری نشست پدافند غیر عامل در اداره جهاد شهرستان خبر داد.

رئیس اداره توزیع برق شهرستان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده این اداره، به وجود ۹۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۰۰۰ دستگاه ترانسفورماتور اشاره کرد. وی اقدامات انجام شده شرکت توزیع برق را بدین صورت اعلام کرد: احداث خطوط فشار قوی و جایگزینی کابل های روغنی قدیمی که مانع از قطعی برق در مواقع بحران می شود؛ کشیدن خطوط رینگ که در زمان خاص قادر به تامین برق شهرستان از اماکن دیگر است؛ جایگزینی سیم های فرسوده با کابل های خودنگهدار می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر