۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۳۵۳۹
یک تشکل دانشجویی طی نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی ضمن تاکید بر شدت گرفتن روند مقابله با فساد در قوه قضائیه مطالبی را درباره کارگران هفت تپه عنوان کرد.

به گزارش پایداری ملی، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران طی نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی ضمن تاکید بر شدت گرفتن روند مقابله با فساد در قوه قضائیه مطالبی را درباره کارگران هفت تپه عنوان کرد.

در این نامه آمده است:

«خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که تغییر رویکردهای فراوانی در دستگاه قوه قضاییه صورت گرفته و روند مقابله با فساد شدت روز افزون یافته ولیکن برخی اتفاقات ناگواری که در همین دستگاه شاهد آن هستیم شیرینی این شادی را به کام ما تلخ می‌کند.

صدور برخی احکام ناعادلانه از ناحیه برخی قضات نشانگر همراه نبودن بخشی از بدنه قوه قضاییه با جنابعالی است. لذا لازم شاهد آنیم که چندی قبل از این سخنان ارزشمند جنابعالی در تکریم کارگران، حکم‌هایی در تاریخ ۲۸ مرداد ۹۸ در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری در شهرستان شوش برای ۹ کارگر کارخانه کشت و صنعت هفت تپه صادر شده که به نظر دور از انصاف و عدالت می آید.

دادگاه این 9 کارگر را به جرم اخلال در نظم عمومی به تحمل 8 ماه حبس و 30 ضربه شلاق تعزیری محکوم کرده است، این در حالی است که برخی از محکومین مدعی آن بودند که اصلاً در تجمع حضور نداشتند و علیرغم ارائه اسناد و مدارک لازم محکوم گشته اند. هرچند محکومیت کسی که به دنبال حقوق خود می باشد از اساس جای سوال دارد.

ما از شما می خواهیم که سخنان دردمندانه کارگران هفت تپه را هم بشنوید چیزی که در مورد اعتراض های کارگری می بایست مورد توجه قرار بگیرد امنیتی زدایی و محکومیت جدایی از این اعتراضات است که امروز شاهد آن هستیم که برخوردهای امنیتی و قضایی با کارگران منجر به آن شده است که دیگر کمتر کارگری سرعت مطالبه حق خود را داشته باشد و از مقابل بازار نترسد. 

اینکه هر فردی بتواند برای احقاق حقوق خود فریاد بزند اولین و ابتدایی ترین حق است که می بایست برای هر انسانی قائل شد ولی متاسفانه برخوردهای امنیتی و قضایی در شهرهای مختلف فریاد زدن را از کارگران گرفته و موجب آن شده که مفسدین با خیال راحت تری به فساد بپردازند.

لذا از شما خواستاریم اولاً به این مورد کارگران هفت تپه ورود کرده و جلوی برخوردهای اشتباه با این کارگران عزیز که در جرم‌های آنها بحث‌های امنیتی وجود ندارد و صرفاً به عنوان اخلال در نظم عمومی ماده را بگیرید به طور کلی ‌برای بحث های کارگری و مشکلات کارگران تمهیدات جدی تری را بیاندیشید.»ً

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر