۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۳۴۵۴
محققان هوش مصنوعی پلت فرم جدید اکوسیستم را برای توانمندسازی داده‌های بزرگ راه اندازی کردند.

به گزارش پایداری ملی، محققان هوش مصنوعی پلت فرم جدید اکوسیستم را برای توانمندسازی داده‌های بزرگ راه اندازی کردند.

انجمن جهانی روش‌ها و علوم تحقیقاتی (GRMDS) این هفته یک پلتفرم جدید اکوسیستم را برای توانمندسازی داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی (AI) در سراسر جهان راه اندازی کرده است.

هدف این پلت فرم برای کمک به محققان در استفاده از روش‌های توسعه یافته توسط GRMDS  یک سازمان غیرانتفاعی پیشرو در علم داده و مشکلات مربوط به علوم داده است که برای حل و فصل مشکلات پیش‌امده نیز تلاش می‌کند.

این روش‌ها شامل روش‌های تحقیق چهار عنصر (RM4E) یعنی معادله، تخمین، ارزیابی مدل‌ها و اجرا / توضیح و ResearchMap است که روش لازم را برای پروژه‌های تحقیقاتی ترسیم می‌کند.

لیو، مدیر عامل GRMDS و مدیر ارشد دانشمند IBM در مصاحبه با شینهوا گفته‌‌اند: میزان بالای عدم موفقیت پروژه با توجه به دلایل مختلفی از قبیل سوء مدیریت یا عدم هماهنگی، کمبود دانشمندان شایسته، نداشتن آموزش عملی مناسب، نداشتن داده کافی، بلوغ پایین دادهها و محدودیت تکثیر رخ می‌دهد.

لیو تأکید می‌کند:‌پلت فرم اکوسیستم برای رفع این چال‌ ها و توانمند سازی مردم به استفاده بهتر از فناوری‌های هوش مصنوعی کاربرد دارد.

لیو گفت: اکوسیستم ایده آل ما از حداقل سه عنصر تشکیل شده است: پرتال داده‌ها ، سکوی محاسباتی و جامع داده‌ها  که کاربران می توانند بصورت رایگان به آنها بپیوندند و به همه رویدادها و منابع دیگر ما دسترسی پیدا کنند.

براساس GRMDS، این پلتفرم تأثیرات اجتماعی و اقتصادی هر کاربر را با نمره منحصر به فرد تأثیرگذاری خود ارزیابی می‌کند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر