۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۲۳۷۸
وزیر اسبق آلمانی:
وزیر دارایی اسبق آلمان تحریم‌های آمریکا را نقض قوانین بین‌المللی دانسته و وزیر دفاع جدید آلمان را به دلیل حمایت از ایده افزایش بودجه نظامی ترامپ وزیر جنگ نامید.

به گزارش پایداری ملی، "اسکار لافونتاین"، وزیر دارایی پیشین آلمان و از سیاستمداران بلند پایه حزب چپ این کشور در یک پست فیس بوکی انتقاد شدیدی به مواضع "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع جدید آلمان وارد کرده و وی را وزیر جنگ نامیده و تاکید کرد که او با ابراز تعهد خود نسبت به هدف افزایش بودجه نظامی تا 2 درصد بودجه ناخالص داخلی که مد نظر ناتو است سیاست کاملا غلطی را دنبال می کند. او می خواهد که آلمان به تنهایی پول بیشتری برای ارتش و تسلیحات خود نسبت به روسیه هزینه کند. این به چه مفهوم است؟ ضعف عقل و یا توهم خودبزرگ بینی.

وی همچنین تاکید کرد که درگیری ها بر سر منابع زیر زمینی و یا جنگ ها با هواپیماهای بدون سرنشین که از طرف آمریکا هدایت می شود و تحریم های واشنگتن علیه دیگر کشورها به مرگ میلیون ها نفر منجر شده و نقض قوانین بین المللی است. آنگرت کرامپ کارن بائر هم با این مواضع خود در این قتل های دسته جمعی و نقض قوانین بین المللی با آمریکا شریک می شود.

حزب چپ آلمان ناتو را به عنوان یک ائتلاف دفاعی رد کرده و می خواهد روسیه را  هم در یک سیستم امنیت جمعی وارد کند. درخواست چپ ها خروج هر چه سریعتر آلمان از ائتلاف نظامی ناتو است.

 وزیر دفاع جدید آلمان در مراسم ادای سوگند خود برای عهده داری این مسئولیت بر لزوم پایبندی این کشور به تعهدات خود در قبال ناتو تاکید کرده است. وی در اولین بیانیه دولتی خود اظهار داشته است که ما یک متحد قابل اعتماد هستیم. ما می دانیم که در کدام طرف میز می نشینیم.

وی همچنین خواستار پول بیشتر برای عرصه دفاعی آلمان شده و اظهار داشت: من به هدف رساندن بودجه آلمان به 2 درصد تولید ناخالص ملی که همه متحدان ما بارها درباره آن توافق کرده اند پایبند هستم. وی این هزینه بیشتر را برای تجهیز درست نیروها لازم دانسته و آن را واکنشی به انتقادهای خارجی و بخصوص انتقادهای دونالد ترامپ به بودجه نظامی کم آلمان ندانست.

آلمان نیز مانند دیگر متحدان خود در ناتو تعهد داده است که بودجه دفاعی خود را تا سال 2024 به 2 درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهد. اما برنامه های دولت آلمان در زمینه هزینه های دفاعی خشم ایالات متحده را برانگیخته است. رئیس جمهور آمریکا ماه هاست که آلمان را برای افزایش هزینه های نظامی خود تحت فشار بالایی قرار داده است.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر