۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۱۹۰۷
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اطلاعیه‌ها، اخطاریه‌ها و هشدارهای سازمان هواشناسی نباید گنگ باشد و باید همه فهم باشد، گفت: به کارگیری جوانان متخصص در همه بخش‌ها یک تکلیف است.
به گزارش پایداری ملی، محمد اسلامی امروز از سازمان هواشناسی کشور بازدید کرد و در این مراسم از 4 پروژه استانی و مرکز رونمایی شد. 

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز از ظرفیت و ثروتی به نام سازمان هواشناسی برخورداریم و این از الزامات و لوازم توسعه است.

اسلامی  با بیان اینکه باید به توسعه پایدار بیندیشیم، افزود: تلاش ما  باید جهت توسعه باید در راستای حفظ محیط زیست باشد، هوای سلامت برای جامعه نیاز است و باید توسعه پایدار در همه ابعاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دوام و قوام توسعه مرهون نگاه‌های بلندمدت است، گفت: امروز اگر با تغییرات اقلیم مواجه هستیم روند آن پیام دارد و باید در راستای توسعه ملاحظات لازم وجود داشته باشد.

* هواشناسی امروز در صدر توجه دولت است

وزیر راه و شهرسازی  ادامه داد: موضوع ماموریت سازمان هواشناسی انسان محور است. این سازمان باید به نیروهای جوان و متخصص نظر داشته داشته باشد؛ اگرچه در دوره‌ای سازمان هواشناسی کمتر مورد توجه بوده است اما امروز در صدر توجه دولت است.  

اسلامی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی برای رویش افراد و جذب نیروهای پراستعداد و جوان و با انگیزه همواره نشاط سازمانی داشته باشیم.

وی گفت: پژوهش و توسعه ما باید با خلاقیت،‌نوآوری و به روز سازی در حوزه تکنولوژیک همراه باشد و ما باید خالق ایده‌ها، فرصت‌ها و فناوری باشیم تا سهمی در جامعه جهانی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر کسی امروز دغدغه فرار مغزها از کشور را دارد باید مراقبت کند در هر تشکیلاتی که هست خلق فرصت داشته باشد و خلق فرصت برای جوان ایرانی تکلیف است. باید به جوانان خلاق، ظرفیت‌های داخلی و شرکت‌های دانش بنیان توجه خاصی شود.

اسلامی  گفت: در امتداد پژوهش ارتقاء‌ قابلیت و قدرت دیده بانی مهم است تا پیش‌بینی‌ها به حداکثر دقت برسد.

وی افزود:‌ما باید مرجع باشیم، مرجعیت در حوزه هواشناسی زمانی رخ می‌دهد که ما قابل اعتماد باشیم و این فرصتی بین‌المللی است.

وزیر راه و شهرسازی  با تاکید بر اینکه اطلاعات هواشناسی باید همه فهم باشد، گفت: باید ادبیات سازمان هواشناسی مشخص باشد و در بین اطلاعیه‌ها، اخطارها و هشدارها تفکیک عمومی قائل شود و با ادبیات مختلف این اطلاعات منتشر شود. و موارد مبهم و گنگ که هیچ تکلیفی ندارند، نداشته باشند. در این راستا از سازمان هواشناسی خواستیم اپلیکیشن موبایلی برای اینکه همه فهم باشد ارائه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر