۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۱۵۳۸
آذربایجان شرقی؛
جلسه کارگروه پدافند غیرعامل شهرداری کلانشهر تبریز به میزبانی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز در محل پایانه مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در ابتدای جلسه آقای دکتر عادلی سعدآباد مدیرعامل سازمان ضمن خوش آمد گویی به مدعوین، با اشاره به اهمیت موضوع، پدافند غیرعامل را مهمترین عامل آمادگی جهت پیشگیری از خطرات احتمالی و همچنین کاهش خسارات در حوادث دانستند و اعلام کردند به همین جهت، ساختمان جدید الاحداث پایانه مرکزی تبریز با رعایت اصول مقررات ملی ساختمان های عمومی احداث گردیده و مقاومت لازم و پیشگیری از حوادث قهری در آن لحاظ گردیده است.

عضو کار گروه برنامه ریزی شهری سازمان پدافند غیر عامل کشور، پایانه مرکزی مسافربری شهرداری تبریز را بزرگترین پایانه شمالغرب و مجهزترین پایانه در سطح کشور دانست و گفت: امیدواریم حادثه ناگواری در شهر رخ ندهد اما اگر اتفاق افتاد، آمادگی کامل در سازمان پایانه های مسافربری وجود دارد. به طور مثال در زمستان سال گذشته با در راه ماندن مسافران، محل اسکان موقتی که از قبل تعبیه شده بود برای این منظور استفاده شد.

حسین آذرنیا سرپرست گروه برنامه ریزی بحران و پدافند غیر عامل شهرداری تبریز نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه پدافند غیرعامل به عنوان نهادی نوپا در شهرداری تبریز مطرح است، ضرورت دارد تا مدیریت متمرکزی بین تمامی دستگاه ها وجود داشته باشد و هدف از این کارگروه نیز این است که دستگاه ها به شکل مشترک ماموریت های خود را انجام دهند.

محمد باقر آقایی سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در این جلسه به تهدیدات و آسیب هایی که متوجه سازمان پایانه های مسافربری تبریز می باشد، اشاره کرده و بیان داشت: این تهدیدات و آسیب ها باید به صورت تخصصی شناسایی شود و از طرفی آمادگی جهت مقابله با آن ها ارتقاء یابد تا در مواقع بحرانی به پناهگاه و محل امنی برای شهروندان تبدیل شود.

وی افزود: این ساختمان هم باید کارکرد چند منظوره داشته باشد و هم در شرایط بحرانی نسبت به جابجایی نیروهای امدادی و نظامی فعال باشد.

آقایی در انتها اظهار داشت: درراستای افزایش فرهنگ سازی، دوره های عمومی و تخصصی و همایش های ملی و استانی برگزار کرده ایم و این آمادگی وجود دارد که اگر سازمان پایانه ها نیز نسبت به برگزاری این دوره ها اقدام کند، در زمینه تامین اساتید تخصصی و تامین نیازهای آموزشی این سازمان، اقدامات لازم صورت گیرد.

در انتهای جلسه لوح تقدیری از طرف سازمان پدافند غیرعامل کشور توسط سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان به دکتر عادلی سعدآباد به پاس اجرای برنامه های مختلف در زمینه آموزش های تخصصی و عمومی پدافند غیرعامل اهدا شد.

در حاشیه این جلسه بازدیدی از زیرساخت های پایانه مسافربری مرکزی با حضور سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی انجام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر