۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۱۱۷۹
فرماندار شهرستان گرگان در جلسه پدافند غیرعامل به موضوع مهم پیشگیری و مدیریت بحران قبل از هرگونه حادثه اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی، همفکری و آگاه‌سازی جامعه می‌توانیم قبل از هرگونه حادثه از اتفاقات ناگوار پیشگیری کنیم.
به گزارش پایداری ملی، محمد حمیدی افزود: عمل کردن به پدافند غیرعامل می‌تواند نتیجه خوبی در آینده داشته باشد چراکه در سیل اخیر گلستان قادر بودیم با توجه بیشتر به پدافند غیرعامل تا حد زیادی از بروز حوادث ناگواری که امروز شاهد آن هستیم جلوگیری نماییم یا خسارت آن را به حداقل برسانیم.

 حمیدی در ادامه این جلسه به موضوع آب شرب شهر گرگان اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به کاهش چشمگیر آب‌های زیرزمینی و تأمین بخش اعظمی از آب شرب گرگان طی سال‌های اخیر از این چاه‌ها، این منابع رو به کاهش بوده و نیاز است از آب‌های سطحی استفاده کنیم و شروع آن نیز به بهره‌برداری رساندن سد شصت کلاته می باشد که باید در دستور کار اجرا قرار گیرد.

 او گفت: استفاده درست از منابع انرژی ازجمله آب و برق باید موردتوجه همه مردم شهرستان قرار گیرد تا در زمان‌های مختلف در شبانه‌روز شاهد قطعی در این موارد نباشیم.

 حمیدی در ادامه به موضوع حفاظت از مخازن و منابع تأمین آب اشاره کرد و گفت: محافظت‌های لازم از مخازن باید مدنظر اداره آب قرار گیرد و موارد پدافند غیرعامل باید لحاظ شود.

او به موضوع رزمایش پدافند غیرعامل در شهرستان گرگان اشاره کرد و گفت:‌ این رزمایش در شهرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و نیاز است اداره کل پدافند غیرعامل نیز تمهیدات لازم را جهت اجرای این رزمایش مدنظر قرار دهند تا بتوانیم ارزیابی خوبی از اماکن در زمینه پدافند غیرعامل داشته باشیم. 

فرماندار گرگان همچنین اظهار داشت: با توجه به مطالعات صورت گرفته در خصوص مکان‌های مهم و پناهگاه‌ها در جهت پدافند غیرعامل که از طریق پایان‌نامه‌ها انجام‌شده نیاز است با محوریت شهرداری گرگان جمع‌بندی و یک نسخه اجرایی برای بحث مدیریت بحران شهر به‌ویژه در رخدادهای طبیعی در نقل‌وانتقال در این پناهگاه‌ها و توزیع خدمات مورداستفاده قرار گیرد .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر