۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۰۸۲۹
نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارالله روز شنبه چند فروند موشک «گراد» و «زلزال-۱» را به سمت شبه‌نظامیان سودانی عضو ائتلاف سعودی در جنوب عربستان شلیک کردند.

به گزارش پایداری ملی، نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارالله شنبه شب با شلیک چند فروند موشک «گراد» و «زلزال-۱»، محل تجمع شبه‌نظامیان سودانی را در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

پایگاه خبری النجم الثاقب گزارش داد که نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارالله مواضع شبه‌‌نظامیان سودانی را در نجران و میدی واقع در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی یمن گفت که نیروهای یمنی با موشک «زلزال-۱»، پایگاه «الشبکه» در نجران را هدف قرار دادند که در پی آن شماری از غیر نظامیان کشته و زخمی شدند.

منبع مذکور تاکید کرد که مواضع شبه‌نظامیان سودانی شنبه شب همچنین در شمال صحرای میدی هدف شلیک دو موشک «زلزال-۱» و «گراد» قرار گرفت.

حملات موشکی ارتش یمن در واکنش به حملات عربستان که از فروردین سال 1394 آغاز شده و بی‌وقفه ادامه یافته و هزاران کشته و زخمی و آواره برجای گذاشته، از ابتدای سال 2018  افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و به وعده رئیس سابق و کنونی شورای عالی سیاسی یمن، سال ۲۰۱۸ «سال موشکی» خواهد بود.

 

یگان موشکی در ابتدای کار خود در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کردند، ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر-۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان-۲ و بدر-۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

کشته شدن ۸ نظامی سعودی در نجران

یگان تک تیرانداز ارتش یمن و انصارالله شنبه شب همچنین هشت نفر از نظامیان ارتش سعودی را در محور السدیس در نجران از پای درآورد.

 

یک منبع نظامی یمن به شبکه المسیره گفت که نیروهای تک تیرانداز یمن هشت نفر از نظامیان سعودی را در یک عملیات منحصر به فرد هدف قرار دادند.

 

عملیات‎های تک تیراندازان یمن در جبهه‌های داخلی و مرزی این کشور از ابتدای سال جدید میلادی افزایش پیدا کرده است و تاکنون ده‌ها نفر از نظامیان ارتش عربستان و شبه نظامیان ائتلاف سعودی کشته شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر