۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۷۱
در اولین جلسه قرارگاه سایبری استان هرمزگان عنوان شد:
ﺳﺮﭘﺮﺳﺖﻣﻌﺎﻭﻧﺖﺳﯿﺎﺳﯽ،ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﻭﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ: ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶﺁﮔﺎﻫﯽ ﻭﺗﻘﻮﯾﺖ ﺯﯾﺮﺳﺎﺧﺖﻫﺎی سایبری، میتوان از ﺗﻬﺪﯾﺪﺍﺕ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺍﺯﻃﺮﯾﻖ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﻭﺳﺎﯾﺒﺮﯼ جلوگیری کرد این تهدیدات بایستی ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺭﺻﺪ ﻭ دفع شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، زینلی تختی مدیرکل پدافند غیر عامل استان هرمزگان در اولین جلسه قرارگاه سایبری استان هرمزگان گفت: یکی از موارد مهمی که در حوزه پدافند غیرعامل باید به دقت بررسی شود، موضع حملات وتهدیدات سایبری است.با توجه اینکه شکل تهدیدات در کل دنیا تغییر کرده، امروزه یکی از کم هزینه ترین حملات که خسارات زیادی به دنبال دارد حملات و تهدیدات سایبری خواهدت بود. لذا بایستی نسبت به این حوزه حساسیت بیشتری بخرج دهیم.

وی در ادامه با بیان گزارش مختصری از فعالیت های پدافند غیرعامل استان در حوزه ی سایبری افزود: درسال گذشته در زیر ساخت های حیاتی،حساس و مهم استان رزمایشات خوبی انجام شده که در آن، نقاط ضعف و قوت دستگاه ها مشخص و به آن ها نسبت به برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تاکید شده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان هرمزگان با اشاره به ماده 106 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور در حوزه پدافند غیرعامل اظهار داشت: مطابق مصوبات شورای عالی فضای مجازی و هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل، دستگاهای اجرایی مکلفند با ایجاد سامانه پدافند (سایبری) و ارتقای قدرت رصد، پایش، تشخیص وهشداردهی و افزایش توان مقابله با پیامدهای ناشی از وقوع احتمالی تهدید با بهره گیری از ظرفیت دستگاه‌های استانی و نیروهای مسلح با هدف مصون سازی یا بی اثرسازی این گونه تهدیدات بر سرمایه های ملی اقدام لازم را به عمل آورند و با افزایش سطح آموزش رایانیکی (سایبری) مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی از نفوذ ومختل نمودن سامانه های نرم افزاری دستگاه ذیربط جلوگیری وآمادگی آن ها را افزایش دهند.

زینلی تختی عنوان کرد: رزمایش هایی نیز برای دستگاه ها و زیرساخت های دیگر در استان به ترتیب اولویت های سطح حساسیت در سال جدید برنامه ریزی شده است.

همچنین در ادامه این جلسه ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﺳﯿﺎﺳﯽ، ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﻭﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥﮔﻔﺖ: ﺧﻄﺮﺍﺕﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽﻓﻀﺎﯼﻣﺠﺎﺯﯼ ﻭﺳﺎﯾﺒﺮﯼ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺭﺻﺪ ﻭﻣﺪﯾﺮﯾﺖ شود.

وی هشدار داد: در برهه کنونی ﺗﻬﺎﺟﻤ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺴﺘﺮ ﻓﻀﺎﯼﻣﺠﺎﺯﯼ شکل می گیرد از این رو بایستی برای مقابله دقیق و حساب شده با تهاجم دشمنان در این فضا دست بکار شد و اقداماتن متناسب را انجام داد.

ﺳﺮﭘﺮﺳﺖﻣﻌﺎﻭﻧﺖﺳﯿﺎﺳﯽ،ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﻭﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ خاطر نشان کرد:  ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶﺁﮔﺎﻫﯽ ﻭﺗﻘﻮﯾﺖ ﺯﯾﺮﺳﺎﺧﺖﻫﺎی سایبری، میتوان از ﺗﻬﺪﯾﺪﺍﺕ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺍﺯﻃﺮﯾﻖ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﻭﺳﺎﯾﺒﺮﯼ جلوگیری کرد این تهدیدات بایستی ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺭﺻﺪ ﻭ دفع شود.

وی در پایان تصریح کرد: ﺗﻬﺪﯾﺪﺍﺕ ﻓﻀﺎﯼﻣﺠﺎﺯﯼ ، ﺍﺯﮔﺴﺘﺮﺩﮔﯽ ﻭﺗﻨﻮﻉ ﺑﺴﯿﺎﺭی ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ هستند لذا ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﻬﺪﯾﺪﺍﺕ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺍﺷﺮﺍﻓﯿﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﺯﺍﯾن فضا وجود دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر