۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۰۶۸۲
مدیر ناسا در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد: بدون شک انفجار کپسول دراگون شرکت اسپیس‌ایکس منجر به تأخیر در برنامه‌ها شده است.

به گزارش پایداری ملی، جیم برایدنستاین، مدیر ناسا در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد: بدون شک انفجار کپسول دراگون شرکت اسپیس‌ایکس منجر به تأخیر در برنامه‌ها شده است.

 کپسول کرو دراگون  شرکت فضایی اسپیس‌ایکس در تاریخ 20 آوریل در جریان آزمایش پیشرانه‌ها سامانه‌ فرار منفجر شد و تا بیش از یک ماه این شرکت سعی می‌کرد انفجار دراگون را پنهان کند.

یکی از افراد حاضر در  لندینگ زون ۱ در کیپ کاناورال، تصویری از دودهای ناشی از انفجار دراگون را در فضای مجازی منتشر کرد و پس از آن اسپیس‌ایکس طبق مصوبه‌ای جدید اعلام کرد،‌ در صورتی‌که هر یک از کارکنان عکس و فیلمی از فعالیت‌های این شرکت در فضای مجازی منتشر کنند، قطعا اخراج خواهند شد. 

مدیر ناسا و اسپیس‌ایکس سه هفته پیش خبر از پاکسازی محل حادثه دراگون دادند و اکنون برایدنستاین تأکید کرده، بازگشت فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی با تأخیر قابل توجه همراه است.

برایدنستاین به خبرنگاران گفته است: «قرار بر تأخیر در برنامه‌ها نبوده و این چیزی نیست که از ما از اول برای آن برنامه‌ریزی کرده بودیم».

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر