۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۹۸۹۹
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در یک سخنرانی بدون آن که به طور مستقیم به استیضاح دونالد ترامپ اشاره کند وعده داد، تحقیقات در کنگره آمریکا علیه دونالد ترامپ و دولت او را ادامه خواهد داد و برای این منظور یک "پرونده آهنین" تشکیل خواهد داد.

به گزارش پایداری ملی، به نقل از پایگاه هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنرانی در کنوانسیون سالانه شاخه حزب دموکرات کالیفرنیا که زادگاه او است به مساله تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه فدرال پرونده ارتباط کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه و گزارش او از این تحقیقاتش اشاره کرد.

پلوسی در صحبت‌هایش تأکید کرد: بازرس ویژه مولر در گزارشش به تیره‌ترین وجه ممکن هشدار داد که حمله‌ای علیه انتخابات ما و حمله‌ای علیه دموکراسی ما رخ داده است. چرا رئیس جمهور از ما در برابر این حمله دفاع نمی‌کند؟

وی در ادامه پرسید: رئیس جمهور دارد چه چیزی را پنهان می‌کند؟ ما باید درباره اینکه رئیس جمهور ما این گونه از حمله به دموکراسی ما استقبال می‌کند تحقیقات کنیم.

با ایراد شدن این جملات از سوی نانسی پلوسی، یک معترض شروع به سر دادن شعار "استیضاح" کرده و خیلی زود ده‌ها تن از معترضان با او در سر دادن این شعار همصدا شدند. این اظهار نظرهای نانسی پلوسی می‌تواند اشاره‌ای به احتمال آغاز تحقیقات برای استیضاح ترامپ در آینده داشته باشد.

پلوسی ادامه داد: مساله مربوط به سیاست داخلی یا حزب‌گرایی یا تقابل دموکرات‌ها با جمهوری‌خواهان نیست مساله مربوط به وطن‌پرستی و تقدس قانون اساسی و آینده کشور ما است. ما هر جا که حقایق ما را هدایت کند به سمت‌اش خواهیم رفت. ما روی حقیقت تأکید خواهیم کرد و یک پرونده آهنین درست خواهیم کرد تا برای این منظور اقدام کنیم.

نانسی پلوسی افزود: رئیس جمهور ترامپ از بابت اقداماتش پاسخگو دانسته خواهد شد و ما در کنگره، در دادگاه‌ها و در مقابل انظار عمومی از دموکراسی کشورمان دفاع خواهیم کرد.

رهبران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون عمدتاً تلاش داشته‌اند به سراغ استیضاح ترامپ نروند هر چند که تعداد زیادی از این دموکرات‌ها متقاضی آغاز تحقیقات برای استیضاح ترامپ هستند.

نانسی پلوسی همچنین در مصاحبه با یک مجری مشهور آمریکایی به نام جیمی کیمل گفت: حزب دموکرات باید آماده ساختن یک پرونده باشد.

او در ادامه این اظهاراتش تأکید کرد: ما با به چالش کشیدن قانون اساسی آمریکا مواجه شده‌ایم و هنگامی که ما پا در این مسیر می‌گذاریم باید آماده باشیم و مردم آمریکا باید صراحتاً مسائل را بدانند و ما باید امیدوار باشیم که مساله برای جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا نیز آشکار شود.

بالغ بر ۵۰ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به علاوه یک جمهوری‌خواه متقاضی آغاز فرآیند تحقیقات برای استیضاح ترامپ شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر