۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۹۸۰۱
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با وجود آنکه در سال های اولیه انقلاب در تحریم قرار داشتیم، کسب علم و فناوری موثر واقع شد و محققان توانستند وجوه مختلف علم و دانش رابیاموزند و به این وسیله در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنند.

به گزارش پایداری ملی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز  در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با امام راحل که در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت:این جمع به عنوان نماینده بزرگ دانشگاهیان در حرم مطهر امام (ره) حضور پیدا کرده است تا با امام خمینی و آرمان‌های آن حضرت تجدید میثاق کنیم  و به همگان اعلام کنیم که در تحقق اهداف امام که همان تحقق اهداف اسلام است، تا آخر ایستاده ایم.

وی افزود: فرهیختگان ، اندیشه ورزان جامعه هستند و درکنار علما قرار می‌گیرند. خداوند از فرهیختگان و دانشمندان قول گرفته که در راستای رفع ظلم و مقابله با ظالم کمک کنند. به همین دلیل باید اندیشه و تفکر انقلابی را در کنار آرمان های انقلاب  در شرایطی کنونی حفظ کرد.بر همین اساس، اندیشه ورزان و محققان در این راستا نقش زیادی دارند‌.

غلامی اضافه کرد: تغییر نسل ها به عنوان یک جریان طبیعی است اما اینکه بتوانیم امکانات محققان را بروز کنیم، وظیفه بزرگی است که بر عهده دلسوزان اسلام  و کسانی که  زمان بسیاری‌را برای علم صرف کرده‌اند؛است. بعد از انقلاب، دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران  در مسیر درست و به شکل پویا گسترش‌پیدا کرده‌اند. در کنار آن،  زمینه حضور در حوزه علمیه برای جوانان نیز فراهم شد.

وی تأکید کرد: با وجود آنکه در سال های اولیه انقلاب در تحریم قرار داشتیم، کسب علم و فناوری موثر واقع شد و محققان توانستند وجوه مختلف علم و دانش رابیاموزند و به این وسیله در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنند. همچنین، در بخش‌های مختلف علی رغم محدودیت‌های شدید، دستاورد قابل توجهی‌در جهان داشته‌ایم که همین امر نشانگر  این است که تلاش  مردم در حوزه علم و دانش نتیجه داده است.

وزیر علوم  درپایان خاطرنشان کرد: این تجدید‌پیمان با امام(ره)  موجب می شود که تک تک ما وظایف خود را با نگاه انقلابی و آینده نگارانه از یاد نبرده و جلو ببریم .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر