۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۹۷۱۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
کارخائی ، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریست استان سمنان که به ریاست دکتر خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان در محل سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد نقش مهم کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریست استان را مقابله با تهدیدات، شناسایی و ارزیابی توانمندی تهدیدات دشمنان و آمادگی و ارزیابی ظرفیت ها و توانمندی های موجود در سطح استان برای مقابله با تهدیدات بیوتروریستی برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، کارخائی ، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریست استان سمنان که به ریاست دکتر خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان در محل سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد نقش مهم کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریست استان را مقابله با تهدیدات، شناسایی و ارزیابی توانمندی تهدیدات دشمنان و آمادگی و ارزیابی ظرفیت ها و توانمندی های موجود در سطح استان برای مقابله با تهدیدات بیوتروریستی برشمرد.

اهم سخنان مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری سمنان:

مهمترین وظیفه و رسالت این‌ کمیسیون به صورت خلاصه ، رصد، شناسایی و پایش آخرین تهدیدات بیوتروریست در حوزه های مختلف همچون سلامت، درمان، محیط زیست، منابع طبیعی، غذا، دارو، دام و طیور و... در استان سمنان است.

یکی از اهداف اصلی برای برگزاری جلسات این‌کمیسیون، آمادگی برای شناسایی و اعلام به موقع همراه با ارائه راهکارها برای مقابله با تهدیدات بیوتروریست از سوی دشمنان است.

نقش مهم کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریست استان، مقابله با تهدیدات، شناسایی و ارزیابی توانمندی تهدیدات دشمنان و آمادگی و ارزیابی ظرفیت ها و توانمندی های موجود در سطح استان برای مقابله با تهدیدات بیوتروریستی است.

تهدیدات بیوتروریست، از‌جمله تهدیدات مهم، بحران آفرین و بحث برانگیز است.

با توجه به سابقه های تاریخی در خصوص تهدیدات بیوتروریست، عوامل عفونی و سمی جز مهمی از تهدیدات تلقی می شوند.

سالانه انواع بیماری های عفونی جدید و پیچیده و نو پدید در جهان بوجود می آید که تفاوت عصر حاضر با گذشته این است که امروز این بیماری ها ناپیدا و بسیار خطرناک و گسترده تر هستند.

استان سمنان در یک‌ منطقه بسیار استراتژیک ‌با مبادی وروردی و خروجی زیاد قرار گرفته و با ۸ استان بزرگ کشور همجوار است.

این استان با داشتن کویر مرکزی با مساحت گسترده و تنوع محصولات کشاورزی، دام و طیور و مواد غذایی و دیگر مسائل، از این نظر بسیار حائز اهمیت است.

استان سمنان به عنوان استان معین در شرایط خطر و بحران، باید آمادگی لازم در مواقع بحران برای تهران را داشته باشد که می طلبد در این جلسات و جلسات پدافند غیرعامل، به مسائل پدافند زیستی و تهدیدات زیستی بیش از گذشته توجه شود.

تاکنون ۳ جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریست استان با اعضای مشخص و ۳۰ مصوبه برگزار شده است.

صدا و سیما، مطبوعات و رسانه ها برای فرهنگ سازی در این زمینه و حفظ سلامت و ایمنی‌ مردم، بسیار نقش تاثیر گذرای خواهند داشت.

با توجه به کم آبی موجود در استان، باید تمهیدات لازم برای حفظ و حراست از این منابع آبی موجود در دستور کار قرار داشته باشد

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر