۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۴۹۶۹۱
استاندار آذربایجان شرقی:
اولین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در سال جاری به ریاست دکتر پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، در این جلسه استاندار آذربایجان شرقی با ابراز تاسف نسبت به حوادث اخیر سیل کشور و آتش سوزی بازار تبریز افزودند: بایستی از هر حادثه تلخی درس گرفته و با اقدامات مقتضی از بروز حوادث مشابه پیشگیری و یا در حد ممکن خسارات وارده را به حداقل برسانیم. ایشان با بیان این که پدافند غیرعامل تکمیل کننده پدافند عامل و مربوط به اقدامات پیشگیرانه و یک گام قبل از بحران ها و حوادث بوده که بایستی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و نباید منتظر وقوع بحران ها باشیم تا نسبت به مدیریت و کنترل آن ها اقدام کنیم.

دکتر پورمحمدی با اشاره به تکرار حادثه آتش سوزی بازار در گذشته، بیان داشتند: متاسفانه در بازسازی های انجام شده بعد از حوادث قبلی، ملاحظات ایمنی در سیستم تاسیسات زیربنایی و سیم کشی برق رعایت نشده و این بار نبایستی اشتباهات گذشته تکرار شود و با رعایت الزامات پدافند غیرعامل و اصول ایمنی نسبت به تجهیز بازار به سیستم های اطفاء و اعلان حریق هوشمند و مانیتورینگ یکپارچه بازار اقدام شود.

ایشان در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که در واقع ماموریت اصلی پدافند غیرعامل، مصون سازی و کاهش خسارات ناشی از تهدیدات غیرطبیعی و تهاجمات دشمن است، افزودند: در این راستا تمام دستگاه های اجرایی استان بایستی با شناسایی دارایی های با اهمیت خود و با توجه به درجه اهمیت آن ها نسبت به اجرای طرح های ایمن سازی و مصون سازی اقدام نمایند.

استاندار آذربایجان شرقی با تشبیه کارگاه های موجود در خیابان جمهوری تبریز به پلاسکوی افقی، یادآور شدند با توجه به این که اکثر این کارگاه ها واحدهای تولید کفش بوده و در اکثر آن ها مواد آتش زا مانند چسب انبار می شود که بایستی نسبت به انتقال تدریجی آن ها از مرکز شهر اقدام شود.

رییس شورای پدافند غیرعامل استان با خطاب قرار دادن روسای کارگروه های تخصصی خواستار اقدامات عملیاتی آن ها در حوزه پدافند غیرعامل شدند و در خصوص ساماندهی مناطق حاشیه نشین شهر، شناسایی و مقاوم سازی مسکن های کم دوام و ایمن سازی جاده های استان برای کاهش صدمات جاده ای تاکید کردند. ایشان پدافند غیرعامل را یک امر اولویت دار برشمرده و از تمام مدیران دستگاه ها خواستند تا اجرای طرح های پدافند غیرعامل در صدر هزینه کرد دستگاه ها قرار گیرد.

دکتر پورمحمدی در پایان به ضرورت جداسازی اینترنت از شبکه داخلی سازمان ها و تجهیز و آماده بکار نمودن مولدهای برق اضطراری دستگاه های اجرایی استان تاکید کردند.

در این جلسه آقایی سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات اداره کل در سال 97 پرداختند.

در ادامه جلسه پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان و رییس کارگروه آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان و رییس کارگروه راه و شهرسازی ضمن تبیین و تشریح اهداف کارگروه خود در سال جاری، به ارائه گزارش کارگروه در سال گذشته پرداختند.

کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در این جلسه گزارشی از تمهیدات این شرکت جهت مقابله با چالش های پیک باری استان در تابستان آتی را ارائه نمود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر