۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۹۱۹۲
عضو هیأت رئیسه شورای شهر با اشاره به اینکه زیست شبانه حیات مدنی در شب به شمار می‌رود گفت: این مسئله علاوه بر تأمین نیاز شهروندان امنیت را افزایش داده و گردش اقتصادی به همراه دارد.

به گزارش پایداری ملی، زهرا نژادبهرام در آئین بهره‌برداری از 14 پروژه مدیریت شهری در منطقه 9 اظهار داشت: هر منطقه شرایط و الگوی خاص توسعه خود را دارد و نمی‌توان این الگو را برای همه مناطق یکسان در نظر گرفت.

وی افزود: شهر تهران شهری بزرگ با تمام ویژگی‌های خاص است که هر منطقه آن الگوی ویژه‌ای را نیاز دارد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه منطقه 9 مزیت‌هایی همچون در کنار دانشگاه شریف و فرودگاه مهرآباد را دارد، گفت: ایجاد مرکز آفرینش خلاقیت و نوآوری و استارتاپ الگوی توسعه منطقه 9 است که اجرای پروژه‌های محرکت توسعه تحول شگرفی را در آن ایجاد کرده است. 

نژاد‌بهرام با بیان اینکه بافت فرسوده در این منطقه منتظر پروژه‌های زیادی است  گفت: کارخانه‌های قبلی بلااستفاده می تواند به کارخانه‌های جدید استارتاپ‌هایی در این منطقه تبدیل شوند. 

وی در پایان به موضوع زیست شبانه اشاره کرد و گفت: زیست شبانه سبب بروز دوباره تحولات ویژه در شهرها می‌شود و نوعی حیات مدنی به شمار می‌رود که امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌های روزانه را فراهم می‌سازد.

وی گفت: به طور مثال انجام فعالیت‌های اقتصادی در محور سرسبیل علاوه بر اینکه از ترافیک روزانه می‌کاهد نیاز شهروندان را تأمین و گردش اقتصادی و افزایش امنیت را به همراه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر