۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۷۸۳۸
سردار جلالی درشورای پدافند غیرعامل بوشهر:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر از ایمنی بالایی برخوردار است افزود: افزایش آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی مورد تاکید و توجه ویژه است و در این راستا چون نیروگاه اتمی ابعاد بین‌المللی دارد باید رزمایشی در این ابعاد تدوین و سناریو بین‌اللملی ارائه شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی صبح امروز در شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه پرتوی استان بوشهر، ایمنی، امنیت و مواجه با بحران‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: پدافند غیرعامل در ابعاد گوناگون از اهمیت مختلفی برخوردار است که در این راستا مقام معظم رهبری بر توجه به پدافند غیرعامل تاکیدات فراوانی کرده‌اند.

وی، استان بوشهر را یکی از استان‌های مهم و استراتژیک دانست و تاکید کرد: استان بوشهر در فضای پدافند غیرعامل استان درجه یک است و در این راستا وجود تاسیسات نفتی، گازی، نیروگاه اتمی و دیگر صنایع مهم اهمیت تقویت زیرساخت پدافند غیرعامل را دوچندان کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از برگزاری رزمایش پرتوی در بوشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر به سبب استقرار نیروگاه اتمی، به عنوان استان هسته‌ای معرفی شده ارتقاء آمادگی در مقابله با حوادث پرتوی امری مهم و ضروری است که برگزاری رزمایش پرتوی در بوشهر در این راستا است.

سردار جلالی با تاکید بر توجه به توسعه زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در استان بوشهر تصریح کرد: موضوع تجهیزات مدرن هواشناسی برای پیش بینی هوا در مواقع بحرانی در استان بوشهر امری مهم است و استقرار تاسیسات آتش‌نشانی پیشرفته، ایجاد سیستم  آنلاین رصد و پایش آلودگی‌ها  و قرار گرفتن در دید عموم نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی، با تاکید بر راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای در بوشهر گفت: در راستای تامین آمبولانس‌های مدرن و تجهیز شده، 100 دستگاه آمبولانس مجهز به امکانات مقابله با بحران‌های مختلف تولید شده که نخستین آمبولانس آن به اورژانس مشهد تحویل شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر تکمیل زیرساخت درمان و اورژانس هسته‌ای در بوشهر خاطر نشان کرد: رزمایش پرتوی باید به صورت منسجم در بوشهر برگزار شود تا آمادگی نیروهای و مردم برای مقابله با حوادث ارتقاء یابد.

سردار جلالی، تجهیز  استان بوشهر به امکانات فنی رصد و پایش آلودگی هسته‌ای را امری مهم دانست و تصریح کرد:باید آموزش و تمرین مردم  برای مقابله با حوادث مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان در مواقع بحران صیانت و حفاظت مردم با همکاری آنان به نحو احسن انجام شود.

وی، با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر از ایمنی بالا است افزود: افزایش آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی مورد تاکید و توجه ویژه است  و در این راستا چون نیروگاه اتمی ابعاد بین‌المللی دارد باید رزمایشی در این ابعاد تدوین و سناریو بین‌اللملی ارائه شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: همه کشورها و استان‌های هسته‌ای باید از رزمایش بیرون سایت تاسیسات هسته‌ای بهره‌مند شوند تا آمادگی‌ها افزایش یابد.

سردار جلالی، حفاظت از زیرساخت، صیانت از مردم و دستگاه‌ها و سیستم‌های حکمرانی کشور و استان‌ها را از اهداف مهم برگزاری پدافند غیرعامل دانست و گفت: زیرساخت‌های کلیدی در هر منطقه و کشور، آب، برق، گاز و ارتباطات مخابراتی و مواصلاتی است که در پدفند غیر عامل به این مهم توجه ویژه‌ای شده است.

وی، توجه به پدافند غیرعامل در حوزه بهداشت و درمان، امنیت و سیستم‌های بانکی را در اولویت بعدی دانست و افزود: یکی از زیرساخت‌های مهم در حوزه  برق است که فعالیت بیشتر امکانات و تاسیسات به آن وابسته است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر توجه به برگزاری رزمایش حوزه انرژی برق تصریح کرد:  توجه به وابستگی زیرساختی از جمله برق از ضروریات است که در این راستا برای ارتقاء آمادگی استان‌ها، رزمایش  پدافند غیر عامل در حوزه ژنراتور اضطراری برق برگزار می‌شود.

سردار جلالی با بیان اینکه گرما، شرجی سبب بروز مشکل در سیستم برقرسانی می‌کند افزود: در زمان بروز شرجی و گردو غبار امکان قطعی برق وجود دارد که این قطعی در دیگر حوزه‌ها مشکل ایجاد می‌کند از این نظر باید آمادگی بالایی در این حوزه در زمان قطعی برق وجود داشته باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر