۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۷۷۷۵
معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: امسال 1300 هکتار از بیابان‌های شرق هرمزگان مالچ‌پاشی و احیا می‌شود.

به گزارش پایداری ملی، حبیب حاتمی صبح امروز در بندرعباس اظهار داشت: در سال‌جاری 1300 هکتار مالچ‌پاشی و تثبیت ماسه‌های روانی در سطح بیابان‌های شرق استان انجام می‌شود.

وی افزود: برآورد اجرای این پروژه 15 میلیارد تومان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در سال گذشته،470 هکتار مالچ پاشی  و350 هکتار نهالکاری با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون تومان در سطح بیابان‌های شرق استان صورت گرفت. 

حاتمی، مشارکت مردمی در اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی را از اولویت‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خواند و گفت: براساس ماده 3 قانون بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، زمین را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا نسبت به اجرای پروژه‌های مدیریت رواناب با نهالکاری ارقام مثمر و غیرمثمر نهال اقدام کنند. 

وی، میزان بیابان‌های استان را یک میلیون و 560 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: 28 کانون بحرانی با مساحت  318 هزار هکتار و مناطق تحت تاثیر این کانون‌های بحرانی نیز 612 هزار هکتار و مساحت سایر اراضی بیابانی هم 635 هزار هکتار است. 

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بیان داشت: اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی باعث ماندگاری ساکنان در مناطق بیابانی به خصوص روستاهای بیابانی شده است. 

حاتمی گفت: هرمزگان از لحاظ تعداد کانون بحران با 28 کانون بحران، رتبه سوم کشوری، از لحاظ مساحت اراضی بیابانی هم رتبه نهم و از نظر مساحت کانون بحرانی هم جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است. 

وی ابراز داشت: میزان جنگل‌های استان هرمزگان یک میلیون هکتار شامل پروژه‌های احیاء و غنی‌سازی جنگل با بذر، جنگل‌کاری، قرق جنگل‌ها و مدیریت رواناب در جنگل در حوزه‌های آبخیزی که پروژه‌های توسعه ملی در آن انجام می‌شود، است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر