۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۶۸۵۴
هیئتی متشکل از کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان از فرودگاه بین المللی اهواز جهت رصد تاسیسات حیاتی فرودگاه، عوارض جغرافیایی منطقه پیرامون، جهت حرکت احتمالی سیلاب و کانال های آب، بازدید به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،با توجه به انسداد شریان های اصلی استان و سختی امکان دسترسی زمینی، فرودگاه اهواز نقشی پررنگتر از گذشته در امداد رسانی و تامین تجهیزات و امکانات ایفا می کند. این مساله لزوم پیشگیری از حوادث ناشی از سیل را در این مرکز حیاتی دو چندان می کند.

در همین راستا و جهت رسیدن به راهکارهای پیشگیرانه در مقابل آبگرفتگی احتمالی، کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری از فرودگاه بین المللی اهواز بازدید به عمل آوردند.

طی این بازدید که به همراه معاون محترم مدیر کل فرودگاه اهواز و رئیس حراست آن اداره کل انجام گرفت از بخش های مختلف فرودگاه اهواز شامل باند پرواز، تجهیزات ناوبری و هواشناسی، دیوارهای پیرامونی و مناطق اطراف فرودگاه بازدید به عمل آمد. سپس وضعیت فرودگاه در صورت رسیدن سیلاب احتمالی به آن مجموعه و راهکارهای مقابله با سیلاب مورد بررسی قرار گرفت.

پس از آن مقرر گردید به طور فوق العاده جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان آب و برق استان، آب و فاضلاب، شهرداری اهواز و استانداری خوزستان جهت تعیین وضعیت قرارگیری فرودگاه در مسیر سیلاب احتمالی برگزار و راهکارهای پیشنهادی به طور تخصصی مورد بررسی قرارگیرد.

در این بازدید بر پاکسازی مسیر طبیعی دفع آبهای سطحی فرودگاه (مسیل موجود در فرودگاه اهواز) تاکید و استفاده از تجربیات فرودگاه استان گلستان که اخیرا درگیر سیلاب شده بودند پیشنهاد گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر