۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۶۷۲۱
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از لایروبی 7 هزار و 500 متر مکعب در گرگانرود خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، محمد راستاد صبح امروز اظهار کرد: تاکنون توانستیم 7 هزار و 500 متر مکعب در گرگانرود را لایروبی کنیم.

وی تصریح کرد: ما اکنون با تجهیزات خوب لایروبی که شامل دو دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه لایروب «کاترساکشن» یا مکنده تیغه‌ای است در راستای بهبود شرایط خروجی گرگانرود است تمرکز کردیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ابراز کرد: با استفاده از این سه تجهیزات (دو دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه لایروب کاترساکشن ) توانستیم تاکنون بالغ بر 7 هزار و 500 متر مکعب را در منطقه گرگانرود لایروبی کنیم.

راستاد خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که حدود 50 هزار متر مکعب در این نقطه لایروبی صورت گیرد تا بتوانیم به عمق مناسبی برای خروج وضعیت آب از دهانه گرگانرود دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: یک دستگاه بیل شناور به این تجهیزات اضافه شد و از امروز می‌توانیم با سرعت بالاتری عملیات لایروبی را ادامه دهیم.

گلستان در آخرین روزهای سال 1397 با یکی از کم‌نظیرترین بارش‌های تاریخ خود مواجه بود به‌طوری‌که برابر داده‌های هواشناسی در نقاط مختلف این استان بین 74 میلیمتر تا 353 میلیمتر باران در مدت زمان کوتاهی بارید و همین عامل باعث طغیان رودخانه‌ها و سرریز سدهای منطقه شده که این شرایط همچنان ادامه دارد.

شهرهای آق‌قلا، گُمیشان و روستاهای تابعه بیشتر از سایر نقاط استان گلستان بر اثر وقوع سیل آسیب دیده‌اند.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که سیل اخیر، حدود 4 هزار و 800 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، زیرساختی و ... استان وارد کرده که ظرف چند روز آینده میزان دقیق‌تر آن اعلام می‌شود.

حدود 270 هزار هکتار از اراضی استان تحت تأثیر سیل قرار گرفتند که حدود 100 هزار هکتار به طور کامل محصول خود را از دست دادند و با توجه به ماندگاری سیلاب در زمین‌ها امکان افزایش این میزان وجود دارد.

  12 هزار و 500 واحد مسکونی شهری و روستایی تحت تأثیر سیلاب بوده که 3 هزار و 400 واحد به طور 100 درصد نیاز به تخریب دارند.

با وجود تلاش‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان، مشکلات زیرساختی در بخش‌های آب و برق و راه و ... در بسیاری از مناطق موقتا برطرف شده اما نیازمند بازسازی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر