۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۰۸۹
در حالی که طالبان درباره خروج نیروهای خارجی با آمریکا در حال مذاکره است پارلمان آلمان از تمدید ماموریت نظامیان این کشور در افغانستان خبر داده است.
به گزارش پایداری ملی، پارلمان از چندی پبش بحث‌هایی را درباره ماموریت نظامی آلمان در افغانستان روی دست گرفته بود که به تمدید ماموریت نیروهای آلمانی در افغانستان انجامید.

رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که پارلمان این کشور با اکثریت آرا ماموریت نظامیان این کشور در افغانستان را تا ماه مارچ 2020 میلادی در افغانستان تمدید کرده است.

در حال حاضر حدود 1300 نظامی آلمانی در پایگاه «مارمل» در شهر «مزار شریف» در شمال افغانستان مستقر هستند که مسئولیت آموزش و مشوره دهی به نیروهای امنیتی افغان را بر عهده دارند.

وزارت خارجه آمریکا اخیرا پس از مذاکرات طولانی مدت در قطر اعلام کرد که برای تهیه پیش‌نویس خروج نیروهای خارجی از افغانستان به توافقاتی دست یافته است.

بحث خروج نیروهای خارجی از افغانستان یکی از اساسی ترین خواسته های طالبان در مذاکرات صلح با آمریکا محسوب می‌شود اما ظاهرا توافقات آمریکا با طالبان بدون هماهنگی با سایر اعضای ناتو صورت گرفته است.

زیرا تمدید ماموریت نیروهای آلمانی از سوی پارلمان آلمان نشان می‌دهد که این کشور تمایلی به خروج نظامیان خود ندارد و خواستار ادامه حضور در افغانستان است.

از سوی دیگر، آلمان برای ادامه ماموریت نظامی خود به زیرساخت‌های آمریکا در افغانستان متکی  است به همین دلیل خروج نیروهای آمریکایی می‌تواند ماموریت نظامی آلمان را نیز با چالش روبرو کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر