۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۰۶۹
وزارت خارجه قطر در نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نیروگاه اتمی در دستِ ساخت امارات را تهدیدی جدی علیه ثبات منطقه‌ای و محیط زیست خوانده است.
به گزارش پایداری ملی، دولت قطر اعلام کرد که نیروگاه هسته‌ای براکه، که در دست احداث در امارات است، تهدیدی خطرناک برای ثبات منطقه‌ای و محیط زیست تلقی می‌شود.

بر این اساس، وزارت خارجه قطر، روز گذشته در نامه‌ای به «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تأکید کرد که قطر «نگرانی‌های زیادی در ارتباط با راه‌‌اندازی نیروگاه اتمی واقع در براکه دارد.»

وزارت خارجه قطر همچنین از آمانو، خواستار یک چارچوب برای امنیت هسته‌ای در منطقه خلیج‌فارس شده است.

در این نامه آمده است: «دولت قطر هیچ‌گونه همکاری بین‌المللی با کشورهای همسایه در ارتباط با برنامه‌ریزی جهت مواجهه با فاجعه‌ها، بهداشت و سلامت و حمایت از محیط زیست نمی‌بیند، و این مساله تهدیدی جدی علیه ثبات منطقه محیط زیست آن است.»

امارات هر گونه مشکلات ایمنی در نیروگاه اتمی براکه را رد می‌کند.

در دسامبر 2009، شرکت انرژی هسته‌ای امارات (ENEC) طی قراردادی با شرکت برق کره معروف به «کپکو»(KEPCO) با رقم پیشنهادی 20 میلیارد دلار، توافق برای ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای در امارات صورت گرفت.

ابوظبی احتمال داده است که فعالیت نیروگاه براکه در سال 2020 آغاز شود. این سومین بار است که موعد راه‌اندازی این نیروگاه به تعویق می‌افتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر