۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۵۹۶۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان:
چهارمین نشست فصلی دبیران شورای پدافند غیرعامل فرمانداری های استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، امیر محمدپور مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری گیلان در چهارمین نشست فصلی دبیران شورای پدافند غیرعامل فرمانداری های استان ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و تبریک میلاد باسعادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت گفت: تحکیم باورها و اعتقادات از مهمترین اصول برای مقابله با تهدیدات دشمن است وگستردگی پدافند غیر عامل به گستره تهدیدات است و به دلیل تغییر تهدیدات مدل های پدافند غیر عامل نیز باید تغییر کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان ادامه داد: به نظر می رسد چیزی که امروز دشمن به دقت آن را نشانه گرفته است تضعیف اعتماد مردم به همدیگر و همچنین سست نمودن اعتماد مردم به کارگزاران و دولت می باشد. حال که به این روشنی با چند و چون مسئله و اهداف خصمانه دشمنان آگاهیم باید به سراغ راه حل ها رفت.

وی یادآور شد که اعتماد اجتماعی به سختی کسب شده اما به آسانی از دست می رود. متاسفانه عوامل داخلی متعددی نیز بر بروز بی اعتمادی دامن می زنند که از جمله مهمترین آنها فساد است. هیچ چیزی به مانند فساد در دستگاه های اداری و دولتی به یکباره اعتماد عمومی را به تاراج نمی برد. بنابراین شفافیت دولت و مبارزه با فساد یکی از ارکان تقویت اعتماد عمومی است. عامل دوم دیگری که می تواند اعتماد عمومی را تقویت کند رویکرد عدالت طلبانه کارگزاران و متولیان اجرایی و قانون گذاری کشور است.

سرمایه اصلی  انقلاب اسلامی ایران وجود ولایت فقیه است

امیر محمدپور  وجود ولایت فقیه را مهمترین سرمایه انقلاب اسلامی ایران در برابر تهدیدات دشمنان دانست و گفت: دشمنان به دنبال آسیب رسانی به این اقتدار و این سرمایه عظیم هستند به همین دلیل با طرح موضوع و مسائل مختلف مانند چسباندن برچسب ضد ولایت به دوستاران واقعی ولایت فقیه، می خواهند عقبه ولایت را کاهش دهند.

برای بالا بردن سرعت خود تحول جدی نیاز داریم

وی در ادامه  گفت:  باید از  تلاش ها و مجاهدت های یکایک شما و اعضای محترم شورای پدافند غیرعامل شهرستانها بپاس زحمات و تلاشهای شبانه روزی تون  در طول یک سال گذشته تشکر و قدردانی کنم.

وی در ادامه افزود: موضوعی که مقام معظم رهبری در همه بحث ها و رویکردها به آن اشاره می‌کنند، این است که ضمن تشکر از دست اندرکاران می‌فرمایند: « توقعات بیشتر از اینها است...» معمولا انتظار ایشان درموضوع پدافندغیرعامل فراتر از اقداماتی است که ما تاکنون انجام داده ایم لذا باید بنده و شما دست در دست هم انتظارات رهبری عزیز را جامه عمل بپوشیم و این جز تلاش بسیجی  و جهادی میسر نیست، ضمن تشکر از  عملکرد سال 97 به تبعیت از مشی رهبر معظم انقلاب عرض می‌کنیم که انتظارات از شما عزیزان در سال 98 بیشتر است و بایستی برای بالا بردن سرعت خود سال آینده یک تحول جدی در این حوزه داشته باشیم و یک بازنگری در موضوعات مورد بحث و چهارچوب‌ها ایجاد کنیم.

کار در حوزه پدافند غیرعامل باید علمی، دقیق و همه جانبه باشد

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان ادامه داد: در همه بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص پدافند غیر عامل این نکته وجود دارد که می‌فرمایند: «مسئله پدافند غیرعامل مسئله بسیار مهمی است» در دیدار اخیر هم ایشان فرمودند: «هر روزی که می‌گذرد به اهمیت پدافند غیرعامل افزوده می‌شود» مفهوم این جمله این است که وقتی ما در شرایط فعلی هستیم بایستی نسبت به گذشته اهمیت بیشتری را برای امور پدافندغیرعامل درنظر بگیریم رهبری فرمودند: در برهه کنونی شیوه‌های تهاجم دشمن به نحوی است که اگر مسئولان ارشد کشور اهمیت پدافند غیرعامل را درک نکنند یا پدافند غیرعامل آنچنان که باید و شاید در کشور توسعه پیدا نکند و اعمال نشود، ما در معرض تهدیداتی قرار می‌گیریم که بعضا می‌تواند برای کشور جبران ناپذیر باشد، این یک طرف قضیه است، طرف دیگر قضیه شما هستید، شمایید که با جدیت و اقتضاعاتش پدافند غیرعامل را بایستی دنبال کنید یکی دیگر از این اقتضاعات این کار این است که کار کاملا علمی، دقیق و همه جانبه باید انجام شود.

 همکاری کامل و لازم با اداره کل  پدافند غیرعامل

امیر محمدپور یاد آور شد: امام خامنه ای عزیز این وظیفه را بر عهده ما گذاشته اند که ما باید در راستای تحقق منویات ایشان امورات محوله را با دقت و پشتکار دو چندان انجام دهیم. رهبری در فراز دیگری از بیانات خود افزودند: « سردار جلالی و بقیه همکارانی که با ایشان همکاری می‌کنند کار را با جدیت کامل دنبال کنند، اصرار دارم که همه بخش های کشور چه نظامی و چه غیرنظامی همکاری کامل و لازم را با سازمان پدافند غیرعامل داشته باشند»، در واقع رهبری یک جمع را خطاب قرار دادند سازمان پدافندغیرعامل، کسانی که با سازمان پدافندغیرعامل همکاری دارند و افراد و ارگان‌هایی که تکالیفی در این خصوص دارند مخاطب قرار گرفته اند اگر ما بخواهیم به تحلیل محتوای بیانات رهبری توجه کنیم، اشاره ایشان به پیچیدگی تهدیدات است یعنی در عرصه‌ای که ما قرار گرفتیم تهدیدات کاملا پیچیده شده هستند، پیچیدگی تعابیر و معانی گسترده ای دارد، پیچیدگی می‌تواند ابعاد پنهان یک موضوع باشد، یعنی این موضوع شفاف نیست یا به عبارتی دیگر ممکن است در آن جعل وجود داشته باشد، مفهوم دیگر هم یعنی می‌تواند ترکیب بین چند موضوع با یکدیگر معنی شود، ولی در فرهنگ عامه پیچیدگی به عنوان یک مفهوم غامض و تقریبا سخت عنوان می‌شود.

نگاه نو در تولید علم و فناوری می‌تواند سرعت تولید علم را بیشتر کند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به این که امروزه در جهان فناوری های زیادی در حال رشد هستند و سرعت رشد این فناوری ها نیز بسیار زیاد است، مطرح کرد: ما باید میزان و سرعت تولید علم و فناوری در کشور را با دنیا مقایسه کنیم و ببینیم این دو در چه تناسبی با یکدیگر قرار دارند، اگر سرعت تولید علم و فناوری ما نصف باشد یا یک سوم و یا کمتر باشد به صورت طبیعی همواره دنباله رو تهدیدات ناشی از فناوری‌ها خواهیم بود به تعبیر دیگر یک فناوری در دنیا تولید می‌شود، قابلیت، سرویس و خدمات تولید می‌کند و قطعا در کنار این کارکرد‌ها آسیب و تهدید نیز تولید می‌کند، اگر سرعت تولید علم فناوری ما در کشور پایین تر از جهان باشد ما باید دنباله‌رو تهدیدات باشیم و با حل یک آسیب از یک یا چند تهدید و آسیب جدید تولید شده غافل بمانیم، با این حال چگونه می‌توانیم آسیب‌ها و تهدیدات را مدیریت کنیم!؟ ما برای رصد، تحلیل و مدیریت این موضوعات راهی جز سرعت بخشیدن به تولید علم در کشور نداریم پس انتظار می‌رود با رویکرد های جدید و نگاهی نو تلاش خودمان را در تولید علم و فناوری بیشتر کنیم تا در تهدیدات و آسیب‌های پیش رو مصون بمانیم.

محمدپور در ادامه با تشریح برنامه های سال 98 اداره کل پدافند غیرعامل انتظارات و اهم برنامه های تخصصی هر یک از شهرستانها را به تفکیک اعلام کرد

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر