۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۴۵۷۸۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، منشا تهدیدات زیستی و بیماری های طبیعی را اقدامات بیوتروریستی دانست و گفت: با استفاده هوشمندانه از فناوری‌ها باید از فرصتها بهره‌برداری کرده و با تهدیدات مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از کرمان، پیمان سلاجقه در دوره آموزشی پدافند زیستی استان افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی براینکه "پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می کند، معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند، اثری نخواهد کرد. این پدافند غیرعامل نتیجه اش این است".

وی ادامه داد: همانگونه که بدن خود را از بیماری ها مصون سازی می کنیم باید استان، شهرستان و دستگاه های خود را از تهدیدات مصون سازی نمائیم.

وی با تاکید بر لزوم شناخت تهدیدات و ارائه راهکارهای مصون سازی، یادآورشد: اهداف جنگ زیستی در زمان صلح عموما اقتصادی است و در این جنگ زیرساخت های اقتصادی، غذا و دارو تهدید می شود و از این رو باید به دنبال فرماندهی، کنترل و مدیریت حوادث و پیامدها بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، منشا تهدیدات زیستی و بیماری های طبیعی را اقدامات بیوتروریستی دانست و تصریح کرد: باتوجه به اینکه تهدیدات زیستی بعد از تهدیدات هسته ای و تغییر اقلیم از خطرناک ترین تهدیدات دنیاست لذا ماموریت پدافند زیستی، ایجاد پایداری در حوزه تهدیدات عامدانه زیستی و مصون سازی سرمایه های اصلی مانند انسان، دام و غذاست.

سلاجقه با اشاره به هشت حوزهی اصلی پدافند غیرعامل از قبیل پدافند غیر عامل عمومی، سایبری، زیستی، پرتویی، شیمیایی، کالبدی یا فنی، اقتصادی و پدافند مردم‌محور، خاطرنشان کرد: پدافند زیستی؛ در ۶ حوزهٔ انسان، دام، غذا، آب آشامیدنی، محیط زیست و کشاورزی فعالیت می‌کند و تهدیدات عاملانه مهندسی شده و عمدی زیستی را مدیریت و کنترل می‌کند.

وی با تاکید براینکه دشمن به دنبال اقدامات بیوتروریستی است؛ چرا که شناخته نمی شود و برای خودشان خسارتی ندارد، گفت: آنفلونزا، مگس میوه ای مدیترانه ای، کرم خراط، سرخرطومی حنایی، تب برفکی و KHV از جمله مواردی است که امروز استان کرمان را تهدید می کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، کار "رصد و پایش" را از مهمترین اقداماتی دانست که از سوی دستگاه های امنیتی در حال انجام است و با تدابیر آنها از ورود بیماری آنفلونزا به استان کرمان جلوگیری شد، افزود: فروشگاه های فروش سم غیرمجاز با همکاری دادستانی ها پلمپ شده و هم اکنون در سطح استان هیچ فروشگاه فروش سم غیرمجازی وجود ندارد.

سلاجقه با اشاره به اینکه استان کرمان در سومین سال متوالی به عنوان استان برتر در زمینه پدافند غیرعامل انتخاب شده است، یادآورشد: با استفادهٔ هوشمندانه از فناوری‌ها باید از فرصتها بهره‌برداری کرده و با تهدیدات مقابله کرد.

دوره آموزشی پدافند زیستی استان با حضور دکتر هنری استاد دانشگاه امام حسین(ع) در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر