۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۴۴۷۷۹
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خبر داد
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از بهره‌برداری ۴۱ هزار طرح اشتغال مستقیم طی سال جاری خبر داد و گفت: برای سال آینده این تعداد شغل را به ۷۰ هزار مورد افزایش خواهیم داد.

به گزارش پایداری ملی، محمد مخبر در مراسم شکرانه بهره‌برداری از 41 هزار طرح اشتغال مستقیم ایجاد شده در سال 97، گفت: پس از انقلاب پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم و آنچه کشور را نگه داشته مردم هستند و ما اکنون در جنگ وسیع اقتصادی هستیم و باید قبول کنیم که با جنگ تحمیلی شرایط‌مان متفاوت است و راهی به جز تکیه بر مردم نداریم. 

وی با اشاره به بیانیه رهبر حکیم انقلاب در گام دوم، گفت: بسیج مردمی با اولویت دادن به جوانان در این بیانیه تأکید شده و نشان می‌دهد راه دیگری وجود ندارد. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: در این ستاد محوریت کار را بر توانمندسازی اقتصادی مردم به ویژه مناطق محروم قرار داده‌ایم به طوری که طی سال‌های اخیر بیش از 40 هزار پروژه زیربنایی با 50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایجاد شده است. 

مخبر گفت: 1550 مدرسه، 1200 مرکز فرهنگی، 300 هزار واحد مسکونی، 1110 پروژه آبرسانی و برق‌رسانی، 11 بیمارستان، 2500 تخت بیمارستانی و 159 مرکز جامع بهداشت و درمان ساخته شده است.

وی گفت: 700 هزار نسخه بیماران سرطانی پرداخت شده و یک میلیون بیمه‌نامه برای افراد نیازمند صادر شده است. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: به 10 هزار زوج نابارور در مناطق محروم کمک کرده‌ایم که 542 مورد مثبت بوده و 244 کودک به دنیا آمده است. 

مخبر با اشاره به ارسال 300 هزار بسته لوازم‌التحریر به مناطق محروم گفت: الگوهای اشتغال محور را ساماندهی کرده‌ایم به طوری که در 7 ماه گذشته 41 هزار شغل مستقیم را ایجاد کرده‌ایم و به واسطه آن 40 هزار شغل غیرمستقیم نیز ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: 20 هزار شغل اجتماع محور ایجاد شده و توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط، 700 نفر مشغول به کار شده، در بخش تحصیلات محور 1500 نفر، در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان 13 هزار و 682 نفر مشغول به کار شده‌اند. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: کار اقتصادی صرف در ستاد نمی‌شود و هر دستگاه نظارتی می‌تواند بر عملکرد ما نظارت کند و تمام اقدامات ما توسط مردم قابل اجراست و این پروژه‌ها اضطرار کشور هستند. 

مخبر گفت: 382 شرکت سهام خود را به مردم واگذار کرده‌اند و می‌خواهیم برای سال آینده این 40 هزار شغل مستقیم را به 70 هزار شغل برسانیم.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، گفت: بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آنچه از دستشان برمی‌آمده در بحث کمک به مناطق محروم دریغ نکرده است. 

وی افزود: هدف این ستاد برای خدا و خدمت به محرومان در اقصی نقاط کشوری است که در رنج و محرومیت زندگی می‌کنند.

گلپایگانی گفت: ایجاد 41 هزار شغل مستقیم در این وضعیت بیکاری فعلی کار مفید و ارزشمندی بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر