۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۴۷۷۱
یک نماینده مجلس معتقد است صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین انعکاس دهنده آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی در دنیاست.

به گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام «احمد سالک کاشانی» نماینده مردم اصفهان در پنج دوره مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی  درباره نقش مهم و مورد تاکید رسانه‌ها که در بیانیه مقام معظم رهبری نیز آمده، گفت: زبان انقلاب اسلامی عبارت است از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که منعکس کننده آرمان‌ها و اهداف بلند حضرت امام و مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی است که توسط رسانه‌های ملی در سطح جهان پخش می‌شود و منعکس کننده حرکت عظیم انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال به جهانیان است.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما در جهانی که رسانه‌ها آن را مدیریت می کنند این شبکه‌ها چه فاکتورهایی را در برنامه سازی باید در نظر بگیرند تا بتواند نقشی در این زمینه ایفا کند؟ عنوان داشت: یکی از شبکه‌های برون مرزی ما پرس تی وی است که انصافا باید بگوییم بسیار قوی و خوب منعکس کننده مسائل است.در کنار آن این نکته بسیار مهم است که رسانه‌ها باید ادبیات بیگانگان را نسبت به جمهوری اسلامی در رسانه‌هایشان بشناسند. شناخت ادبیات دنیای استکباری برای پرس تی وی حرف اول را می‌زند بنابراین باید رصد شوند.

وی ادامه داد: پادزهر این نوع حمله‌ها را باید متناسب، علمی و منطقی و با قدرت برای آنها بیان کرد؛ یعنی این هم مثل یک جنگ سختی است که باید مثلا اگر آنها موشک دارند ما هم موشک داشته باشیم. در جنگ نرم رسانه‌ای هم اگر آنها حملات با ادبیات مختلف دارند و حق و باطل را با هم مخلوط می‌کنند، ما باید حق را بگوییم و نترسیم و روی مواضع حقمان بایستیم و محکم برخورد کنیم.

سالک تاکید کرد: به عنوان مثال شبکه پرس‌تی‌وی به عنوان یکی از زبان‌های انقلاب اسلامی که با فضای ملت‌ها در دنیا منتقل کننده آرمان‌های انقلاب است، قابل تحسین است. این نکته‌ای است که ارزیابی بنده از شبکه پرس تی وی را بیان می‌کند؛ کما این که مثلا زبان عربی و تلویزیون شبکه عربی ما (العالم) که مسائلی را منتقل می‌کند به سراسر کشورهای عربی زبان و یا فرض بگیریم رادیوهایی که به زبان های مختلف دنیا منعکس کننده اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند، فعالیت‌شان قابل تقدیر است و باید تقویت شود. ما باید به زبان روز و با شفافیت و با قدرت و اقتدار در مقابل هجمه‌های بیگانگان و شبکه‌های ماهواره‌ای باستیم.

وی با طرح این موضوع که ما باید با افکار مردمی که با زبان پرس تی وی ارتباط برقرار می‌کنند را بشناسیم و بر حسب نیاز آنها مطلب منتقل کنیم، اظهارداشت: این یک مؤلفه مهمی است که اگر ما جوامع مخاطب خودمان را نشناسیم و یک کلیاتی به قول معروف کلیات ابوالباقی را معرفی کنیم اثر وضعی نخواهد داشت. ولی وقتی جوامع و مردمی که به زبان پرس تی وی آشنا هستند می‌شناسیم، دردهای آنها را منتقل می‌کنیم و پاسخ‌های دردهای آنها را می‌دهیم، مطمئن باشید که میزان مخاطب ما افزون خواهد شد.

وی افزود: بر اساس مواضع حقی که در مقابل استکبار داریم، ما باید دشمن را به جامعه جهانی معرفی‌کنیم. یکی از مؤلفه‌های دشمن این است که همسان‌سازی می‌کنند و می‌خواهد کل جهان شبیه خودشان شود. در جهت مقابله با اصالت دین، اصالت مادیت  را ترویج می‌کنند و ما باید برای دین پافشاری کنیم، تعهدات اخلاقی و تقوایی را منعکس کنیم، فهم و بصیرت سیاسی را رشد بدهیم و .... باید بحث ولایت فقیه را معرفی کنیم، اقتدار مقام معظم رهبری و طرح ها و مطالب و مسائلشان را منعکس کنیم. این ها مواردی است که می‌تواند تشنگی دنیا را برطرف کند.

وی در پایان گفت: امروزه آموزش ۷۵ درصد از طریق چشم و ۱۵ درصد از طریق گوش صورت می‌گیرد، تولید فیلم در ابعاد مختلف هنری ما می‌تواند بخشی از این کار را تامین کند مثل سریال حضرت یوسف (ع) که دنیا را به خودش تسخیر کرد و در اختیار گرفت. یا نمونه‌های دیگر سریال مختارنامه و به خصوص سریال حضرت مریم(ع) در این زمینه قابل ذکر است. ما تولیدات پر محتوای واقعه یا تاریخی ادیان ابراهیمی را اگر مطرح کنیم استقبال می‌شود. یک فیلم می‌تواند یک کتاب ۸۰۰ صفحه‌ای را در ۸ دقیقه برای جامعه معرفی کند. لذا شبکه‌ای مثل پرس تی وی با تولیدات جذاب می‌تواند در این زمینه موفق عمل کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر