۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۴۶۵۵
فرماندار خاش:
فرماندار خاش با تاکید بر ضرورت ایجاد سایت اسکان اضطراری در شرایط بحران و سختی گفت: ارتش در قالب پدافند غیر عامل کار ساخت این مکان را در دستور کار قرار دهد.
به گزارش پایداری ملی،حمیدالدین یوسفی ظهر امروز در جلسه ستاد بحران خاش اظهار کرد: از ۲۴ نقطه سنجش میزان بارش در سطح شهرستان بیشترین بارش ها با ۷۵ میلی متر مربوط به روستای تمندان از توابع بخش نوک اباد بوده است.

وی افزود: با مساعدت اعضای ستاد بحران شهرستان شرایط تحت کنترل و مدیریت قرار گرفت و تلفات جانی انسانی و دامی در مناطق خاش به صفر رسید.

یوسفی خاطرنشان کرد: برگزاری رزمایش بلیات با همکاری تیپ زرهی ۲۸۸ میتواند زمینه مناسبی برای ایجاد آمادگی در برابر حوادث و رخ دادهای طبیعی باشد‌ که در نظر داریم تا پایان سال جاری این رزمایش در خاش برگزار شود‌.

فرماندار خاش با تاکید بر ضرورت ایجاد سایت اسکان اضطراری در شرایط بحران و سختی گفت: ارتش در قالب پدافند غیر عامل کار ساخت این مکان را در دستور کار قرار دهد.

وی دهیاران را مدیر بحران در روستاها دانست و افزود: از ظرفیت دهیاران بعنوان یک مدیر بحران در روستاها استفاده شود تا در کمترین زمان ممکن خدمات رسانی صورت گیرد‌.
 
یوسفی بر ضرورت توجه و نظارت بر بندها و سدهای خاکی تاکید کرد و گفت: فلسفه وجودی این بندها و سد های خاکی تزریق منابع آبی به سفر های زیر زمینی برای تامین آب مورد نیاز طبیعت و مردم است.

این مسئول با تاکید بر موضوع بیمه شدن منازل و دام ها توسط مردم گفت: تمامی ادارات و نهاد های امدادی، خدمات رسان و حمایتی تدابیر لازم را در زمان بحران و خطر اندیشیده باشند تا کمترین متحمل کمرین خسارات باشیم.

در ادامه مهدی جمشیدزهی بخشدار نوک آباد افزود:  بالاترین میزان بارندگی در هفته گذشته مربوط به روستای تمندان بود که سبب بروز خسارات و آسیب هایی شده است.

وی گفت: بارندگی های اخیر خساراتی به سد خاکی واقع در بالا دست منطقه چاه زیلان وارد کرد که با همکاری قرار گاه خاتم النبیاء بحث ترمیم و رفع مشکلات این سد در دستور کار قرار گرفت.
 
همچنین جمشید هاشمزهی بخشدار ایرندگان گفت: میزان بارندگی اخیر در بخش ایرندگان متفاوت بود بگونه ای که بیشترین بارش ها در حوزه منطقه کوه بیرک واقع شد.

وی با اشاره به اجرای طرح های آبخیز داری در این بخش گفت: بارندگی ها و پی آن رخ داد سیلاب باعث شد تا برخی از مسیر ها با ریزش کوه و تخریب جاده ها مواجه شود‌.
 
در ادامه ابراهیمی رئیس اداره برق خاش نیز گفت: ۹ گروه برای رفع مشکلات خاموشی در واقع بحران فعالیت میکنند.

وی افزود: در بارندگی های اخیر با خساراتی از قبیل شکستگی ۵تیر برق، پارگی سیم، سوختن کلید و صدمه دیدن تابلوها مواجه شده ایم.

عبدالباسط ریگی فیروزآبادی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بخش نوک آباد در خصوص اقدامات انجام شده در ایام بارندگی توضیحاتی ارائه داد و گفت: مسیرهای خاکی و شنی به طول ۹۵۰ کیلومار اکثرا تخریب شده اند.

وی افزود: هم اکنون ماشین آلات و ادوات در محور سردریا،انجرک و درودی در حال فعالیت بازگشایی میباشند.

ریگی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد امادگی برای مقابله با شرایط بحرانی در محور خاش به زاهدان یک دستگاه برفروب با  ۳۰۰ تن ماسه نمک در راهداری میرآباد مستقر اند.

نارویی معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خاش ادامه داد: در خصوص سد ها خساراتی اعلام نشده اما در بخش نوک آباد به علت حجم بارندگی ها مشکلاتی ایجاد شد که بزودی حل میشود.

وی یاد آورشد: در مجموع بیش از ۳۹ میلیون متر مکعب حجم ذخیره آب ثبت شده که طی مدت بارندگی ها مقدار ۲۵ میلیون متر مکعب آب استحصال شده است .

جلال هاشمزهی سرپرست جمعیت هلال احمر نیز گفت: ۴۰ امدادگر و نجاتگر جمعیت در قالب ۱۲ تیم ۳ نفره برای مقابله با شرایط بحرانی در حالت آماده باش قرار دارند‌.

وی افزود: در بارندگی های هفته گذشته به ۱۷ نفر از مردم گرفتار در سیلاب خدمات امدادی ارائه شده است.

هاشمزهی یاد آورشد: روز گذشته کوهنورد ایرانشهری توسط تیم امداد و نجات  کوهستان جمعیت هلال احمر خاش و تیم واکنش سریع بهمراه امداد هوایی این جمعیت از ارتفاعات کوه تفتان نجات یافت.

مدیر جهاد کشاورزی خاش در این جلسه اظهار داشت: برای برآورد خسارات نیازمند تشکیل اکیپ های فنی و تخصصی هستیم.

وی با اشاره به آسیب دیدن و تخریب ۷۵ رشته غنات ،۳۲ حلقه چاه ، ۱ هزار و ۷۰۰ متر کانال،جابجایی ۲ هزار ۶۰۰  متر لوله های انتقال آب و ۲۱۰ هکتار از  اراضی زراعی و باغی افزود: در مجموع کل بخش ها ۱۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

ادارات و نهادهای دولتی آبفا روستایی و شهری،امور عشایری،بنیاد مسکن،آموزش و پرورش، مرکز بهداشت،محیط زیست،کمیته امداد خاش و نوک آباد،شرکت نفت،شهرداری خاش و ایرندگان و مخابرات  و نیز سازمان های نظامی و انتظامی تیپ زرهی ۲۸۸،مرکز آموزش ۰۸ و فرماندهی انتظامی در خصوص اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و همچنین اقدامات انجام شده در شرایط بحران و بارندگی توضیحاتی ارائه دادند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر