۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۴۵۹۷
یکی از اهداف سازمان پدافند غیرعامل حفاظت از زیرساخت‌ها و مردم است لذا با توجه به اینکه کمبود منابع آبی این منابع را در استان تهدید می‌کند، سازمان پدافندغیرعامل باید توجه ویژه‌تری از این منظر به استان سمنان داشته باشد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،علیرضا آشناگر در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شدبا اشاره به معضل کمبود آب در این استان، اقدام در جهت تامین آن را در راستای پدافندغیرعامل توصیف کرد و گفت: استان سمنان در حال حاضر برای تامین منابع آبی، 77درصد منابع زیرزمینی خود را برداشت می‌کند.این در حالی است که میانگین برداشت از منابع زیرزمینی در کشور که بارها در خصوص آن هشدار داده شده 55درصد است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی در استان سمنان با بیان اینکه به دلیل تبخیر بالا و میزان پایین بارندگی، عملا چیزی از نزولات جوی برای مردم استان نمی‌ماند افزود: متوسط بارندگی‌ها در استان حدود 120 میلمی‌متر است و این در حالی است که میزان تبخیر در استان 107 میلی‌متر است به عبارتی چیزی از نزولات جوی عملا دست ما را نمی‌گیرد.

استاندار سمنان با توجه به اینکه وضعیت آب‌های سطحی در استان نیز چندان قابل اتکااین مقام ارشد اجرایی با اذعان به اینکه توسعه استان منوط به تامین منابع آبی است اضافه کرد: استان سمنان علاوه بر استقرار بیش از 2000 واحد صنعتی و 600 معدن فعال در آن، بخش مهمی از اشتغال استان‌های دیگر و از جمله استان‌های همجوار را تامین می‌کند لذا هرگونه مشکل در این استان دیگر استان‌ها را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل می‌تواند با توجه به اهمیت موضوع در این حوزه استان سمنان را یاری کند گفت: یکی از اهداف سازمان پدافند غیرعامل حفاظت از زیرساخت‌ها و مردم است لذا با توجه به اینکه کمبود منابع آبی این منابع را در استان تهدید می‌کند، سازمان پدافندغیرعامل باید توجه ویژه‌تری از این منظر به استان سمنان داشته باشد.

آشناگر با اذعان به اینکه سمنان استان معین تهران است افزود: استان سمنان جدا از نقش مهمی که در اقتصاد ملی دارد باید آمادگی لازم برای خدمات‌دهی به مردم پایتخت در مواقع بحرانی را داشته باشد لذا تامین منابع مورد نیاز استان امری ضروری است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر