۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۴۴۵۶۷
طبق مطالعات انجام شده؛
مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، آلمان برای پاسخگویی به تقاضای بازار اشتغال خود سالانه به ورود 260 هزار مهاجر نیاز دارد.

به گزارش پایداری ملی، مطالعات انجام شده توسط موسسه تحقیقات اشتغال دانشگاه کوبورگ نشان می‌دهد، ورود مهاجران از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آلمان در آینده نخواهد توانست نیاز بازار کار این کشور را برآورده کرده و بنا بر این آلمان سالانه به 146 هزار نفر مهاجر از کشورهای غیر اروپایی برای تأمین کارگر برای بازار اشتغال خود نیاز دارد.

این گزارش که از سوی موسسه برتلزمن Bertelsmann  منتشر شده است نشان می‌دهد با توجه به تغییرات جمعیتی در آلمان، این کشور نمی‌تواند با تکیه بر مردم خود کارگر مورد نیاز بازار کار را تأمین کرده و بنا بر این تا سال 2060 سالانه به ورود 260 هزار مهاجر نیاز دارد.

در صورتی که این میزان کارگر به آلمان مهاجرت نکنند تعداد نیروی کار فعال در این کشور اروپایی تا سال 2060 بیش از 30 درصد معادل 16 میلیون نفر کاهش خواهد یافت.

از طرف دیگر عدم ورود مهاجران می تواند تأثیرات بسیار بدی بر اقتصاد آلمان داشته باشد.

البته در این مطالعه فرض شده است که نرخ زادو ولد در آلمان افزایش یافته و ورود زنان به بازار کار نیز بالا برود و از طرف دیگر سن بازنشستگی نیز به 70 سال برسد.

این تحقیقات نشان‌ می‌دهد، سالانه 114 هزار مهاجر اروپایی وارد آلمان می‌شوند، اما تغییر سیاست‌ها در کشورهای اروپایی مبدأ می‌تواند از انگیزه آنها برای ورود و اقامت در آلمان بکاهد.

مطالعات صورت گرفته همچنین می‌افزاید، در سال 2017 تنها 38 هزار کارگر وارد آلمان شده و در این کشور مانده‌اند.

در تحقیقات انجام شده آمده است که آلمان باید سیاست‌های مهاجرتی خود را به گونه‌ای تغییر دهد که بتواند کارگران با مهارت متوسط و بالا را جذب کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر