۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۴۳۴۲
معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو:
معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق به میزان ۲۰۰۰ مگاوات باعث شد از احداث نیروگاه در کشور خودداری و ۲۵ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی برای کشور حاصل شود، گفت: امسال با تغییر ساعت اداری در تهران ۳۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفت و امیدواریم این برنامه سال آینده نیز اجرا شود.

به گزارش پایداری ملی، همایون حائری امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت توزیع برق تهران بزرگ به ارزش ۱۱۵ میلیارد تومان با اشاره به اینکه با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شرایط صنعت برق گویای پیشرفت کشور در این سالها بوده است، گفت: ظرفیت نصب شده برق در کشور اوایل انقلاب ۷ هزار و ۲۴ مگاوات بود که اکنون ظرفیت ۸۰ هزار و ۳۰۰ مگاواتی را نیز رد کرده ایم که نشان از رشد ۱۶.۵ درصدی این حوزه دارد.

معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مقایسه صنعت برق در شرایط کنونی نسبت به ابتدای انقلاب نشان دهنده رشد و توسعه این صنعت برق است، اظهار داشت: پیک مصرف برق در ابتدای انقلاب اسلامی ۳ هزار و ۴۸۰ مگاوات بود که اکنون به ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات رسیده است.

وی ادامه داد: میانگین رشد سالانه مصرف برق ۵ درصد معادل ۳ تا ۴ هزار مگاوات است، این در حالی است که سال گذشته ۵ هزار مگاوات کمبود برق داشتیم که به دلیل کاهش نزولات آسمانی تولید برق سدهای برق آبی حدود ۵ هزار مگاوان کاهش نشان داده بود و شرایط را سخت می‌کرد.

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو با بیان اینکه میزان پیک مصرف برق در ایران ۵۷ هزار مگاوات است که از این میزان ۲۳ هزار مگاوات آن مربوط به مصرف سیستم‌های سرمایشی است، تاکید کرد: این میزان مصرف سیستم‌های سرمایشی معادل رقم پیک مصرف  ۴ کشور همسایه است، بنابراین با تعامل مناسب میان شرکتهای توزیع برق و استانداری‌ها موفق شدیم، برنامه پیک سایی را به خوبی اجرا کنیم.

حائری ادامه داد: رشد مصرف برق در سال ۹۶ حدود ۲،۹ درصد رسید و این عدد نشان داد که صرفه جویی ۲ هزار مگاوات در پیک یعنی عدم ساخت نیروگاه به میزان ۲۵۰۰ مگاوات و عدم هزینه ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که برنامه پیک سایی در سال آینده نیز اجرا شود و برنامه تغییر ساعات اداری باز هم در دستور کار شرکت‌های توزیع برق و استانداریها قرار گیرد.

به گفته وی، امسال با تغییر ساعت اداری در تهران حدود ۳۰۰ مگاوات صرفه جویی صورت گرفت و امیدواریم سال آینده نیز این برنامه اجرا شود.

امروز با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، حائری معاون وزیر نیرو در امور برق، خوش‌خلق مدیرعامل شرکت برق منطقه تهران پروژه‌های شرکت توزیع برق تهران بزرگ به ارزش 115 میلیارد تومان افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل ایجاد توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع نیروی برق در تهران، طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام) و اپلیکیشن همراه برق تهران در راستای ارج نهادن به حقوق شهروندی و ارائه خدمات غیرحضوری رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر