۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۳۹۸۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین مطرح کرد؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین بخش عمده تهدیدات امروز کشور را مربوط به تهدیدات نوین یا فناورانه دانست.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛ محمد افشار مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین در جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان آبیک، بخش عمده تهدیدات امروز کشور را تهدیدات نوین یا فناورانه دانست که گسترده ترین موضوعات مطروحه در پدافند غیر عامل هم نیز در این حوزه می باشد.

افشار در ادامه بر لزوم آمادگی در برابر تهدیدات نوین دشمن در حوزه های سایبری، زیستی، شیمیایی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تهدیدات هیچ موقع رفع نمی شوند بلکه فقط دور یا نزدیک می شوند، رعایت کلیه اصول و الزامات پدافند غیر عامل ضروری است.

وی افزود: پدافند غیر عامل در چهار حوزه شناسایی زیر ساخت ها و دارایی ها و ثقل بندی، شناسایی تهدیدات، شناسایی آسیب پذیری ها و ارائه راهکار ها و برنامه برای کاهش آسیب پذیری ها پیگیری می شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره بر لزوم تشکیل شورای پدافند غیر عامل شهرستان بر راه گشا بودن دبیرخانه های فعال در شهرستان ها با توجه به گسترده جغرافیایی آنها و تهدیدات امروزی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در وضعیت تهدیدات اقتصادی می باشیم و به گفته مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی به سر می بریم که باید آمادگی لازم و کافی جهت اقدامات پیشگیرانه را داشته باشیم.

دبیر شورای پدافند غیر عامل استان قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه پروژه های عمرانی که از محدوده ثقل بندی حائز اهمیت از دیدگاه پدافند غیر عامل قرار می گیرند الزام به تهیه پیوست پدافند غیر عامل قبل از هرگونه اقدام عمرانی و حتی جانمایی می باشند که روسای محترم شورای پدافند شهرستان ها باید در این راستا هماهنگی و پیگیری های لازم را داشته باشند.

وی همچنین افزود: در راستای استمرار خدمات رسانی در مواقع بحران ناشی از تهدیدات می بایست حداقل 20 درصد از کل نانوایی های هر شهرستان دوگانه سوز باشند تا در این اصل پدافند غیر عامل هم خللی ایجاد نگردد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین در پایان گفت: احتمال ایجاد اختلال در حوزه بانکی و شبکه های اینترنت و اینترانت دور از ذهن نیست که کلیه بانک ها و موسسات مالی باید آمادگی لازم در این زمینه را داشته باشند و نیز حداقل 20 درصد از بانک ها مجهز به منابع تامین انرژی مستقل (دیزل ژنراتور ) و یا استفاده از انرژی خورشیدی باشند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر