۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۲۹۰۱
راستای مقابله با حوادث غیرمترقبه صورت گرفت
این مانور در راستای استقرار سیستم یکپارچه IMS و سیستم مدیریت بهداشت ایمنی و محیط زیست HSE – MS و دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل و اداره حراست با رویه واکنش در برابر شرایط اضطراری برگزار گردید.
به گزارش پایداری ملی، این مانور در راستای استقرار سیستم یکپارچه IMS و سیستم مدیریت بهداشت ایمنی و محیط زیست HSE – MS و دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل و اداره حراست  با رویه واکنش در برابر شرایط اضطراری برگزار گردید.

اين مانور كه جهت سنجش ميزان آمادگي واحدهاي  حراست ، بهره برداری، آتش نشاني، اورژانس، تعميرات، HSE و ميزان مهارت گروه بسيج برگزار شد پس از اعلام شرايط اضطراري و وقوع انفجار در واحد مورد نظر كاركنان واحد مربوطه اقدام به قطع منابع انرژي(برق، گاز) مواد نفتي، تخليه و از فشار انداختن لوله‌هاي ناقل مواد نفتي و گاز نموده و به واحدهای عمل کننده منجمله حراست ، آتش نشانی ، اورژانس و بسیج اطلاع رسانی شد.

در این مانور می‌توان به حضور به موقع و فعال نیروهای حراست ، بسیج ،HSE  نسبت به جابه‌جایی مصدومان و همچنین دستگیری خرابکار و برقراری نظم و کنترل محل گروه‌های دیگر ERT ادارات اشاره کرد.

از نکات قابل توجه در این مانور حضور به موقع تیم آتش‌نشانی در محل بود که پس از حضور در منطقه و کنترل شرایط اضطراری یک تیم به خنک کردن بستر لوله‌های انتقال مواد نفتی و تلمبه‌خانه پرداختند و تیم دیگر با کمک نیروهای بسیج به خارج کردن مصدومان فرضی از محوطه تلمبه‌خانه و بستر لوله‌ها مبادرت کردند.

پس از فاز عملیاتی مانور جلسه مدیریت بحران در سالن اجتماعات دفتر مرکزی با حضور مدیران و روئسای ادارات عمل کننده در مانور به منظور جمع بندی و بررسی شرایط اضطراری طراحی شده برگزار گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر