۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۲۰۵۵
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا به علت حاکم شدن جوی آرام در کشور شاهد غلظت آلاینده ها در شهرهای پرجمعیت و پرتردد خواهیم بود که موجب کاهش کیفیت هوا می شود.

به گزارش پایداری،امین حسین نقشینه  کارشناس سازمان هواشناسی  در گفت و گو با خبرنگاران، گفت:پیش بینی ها نشان می دهد از امروز تا ظهر فردا باد شدید جنوبی روی استان های گیلان و اردبیل موجب افزایش نسبی دما در این استان ها خواهد شد اما عبور موجی از تراز میانی جو از سوی ترکیه بر روی شمال غرب کشور ، بر روی این مناطق تاثیر خواهد گذاشت و امروز موجب بارش در غرب آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی خواهد شد.

وی اظهار داشت: امروز و فردا در ترکیه سرما وجود دارد از این رو فردا برخی از نقاط استان آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل و به تدریج استان های گیلان، غرب کردستان و شمال زنجان فردا بارش باران همراه با باد نسبتا شدید خواهند داشت و در نقاط کوهستانی و سردسیر شمال غرب کشور نیز بارش ها به صورت برف خواهد بود.

نقشینه تاکید کرد: کوله برانی که به سمت وان ترکیه و فلات آناتولی حرکت می کنند مراقب برف و سرمای شدید هوا باشند.
وی ادامه داد: جمعه برف و باران برای مناطقی از شمال غرب و سواحل گیلان ، مازندران و گرگان بارش باران و برای مناطق کوهستانی این نقاط برف پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا دریای خزر به ویژه نواحی غربی و مرکزی آن مواج است ، همچنین امروز شرق خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه در سواحل خزر شاهد کاهش دما خواهیم بود اما شنبه نوار شمالی کشور سردتر می شود ، در واقع از آذربایجان غربی تا خراسان شمالی کاهش دما خواهیم داشت.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با حاکم شدن جوی آرام هوای تهران نیز امروز تحت تاثیر آلاینده ها قرار خواهد گرفت اما فردا وزش نسبی باد در تهران پیش بینی شده از این رو وضعیت هوا فردا نسبت به امروز تا حدودی بهتر خواهد بود چون انتظار داریم به علت وزش باد انباشت آلاینده ها تخلیه شود.

وی گفت: بیشینه دمای امروز تهران در فرودگاه مهرآباد 13 و شمیران 10 درجه و کمینه این دو نقطه به ترتیب 5 و دو درجه زیر صفر بوده است.
نقشینه اظهار داشت: بندرعباس با 27 درجه بالای صفر و شهر کرد با دمای منفی 8 به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند، همچنین تبریز با 10 درجه بالای صفر خنک ترین بیشینه دما را در کشور داشته است.

انتهای پیام / 

 
 
 
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر