۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۴۱۹۸۴
سرپرست جمعیت هلال احمر اسدآباد:
محمدرضا اعتصام در حاشیه مانور پدافند غیرعامل با موضوع «تخلیه و پناه‌گیری در جای امن در هنگام زلزله» در روستای ولی‌آباد اسدآباد گفت:از این رو با هدف کاهش خسارت جانی و مالی، ایجاد و نهادینه کردن، بحث پدافند غیرامل استانی در غرب کشور با عنوان« تخلیه و پناه‌گیری روستایی» در روستای ولی آباد انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛ محمدرضا اعتصام در حاشیه مانور پدافند غیرعامل با موضوع «تخلیه و پناه‌گیری در جای امن در هنگام زلزله» در روستای ولی‌آباد اسدآباد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بحث پدافندغیرعامل موضوع مهمی بوده که جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

وی گفت: برای رسیدن به اهداف پدافندغیرعامل با همفکری مسؤولان شهرستان تصمیم بربرگزاری مانور با حضور و رویکرد مردمی گرفته شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر اسدآباد با بیان اینکه امروز امکانات امدادی به گونه‌ای است که نمی‌تواند همه جامعه را پوشش دهد، گفت: در این حال مردم باید با آموزش‌هایی که می‌بینند می‌توانند در هنگام وقوع حوادث تا رسیدن کمک‌های امدادی، صحنه حادثه را مدیریت کرده و خسارت‌ها را کاهش دهند.

وی افزود: از این رو با هدف کاهش خسارت جانی و مالی، ایجاد و نهادینه کردن، بحث پدافند غیرامل استانی در غرب کشور با عنوان« تخلیه و پناه‌گیری روستایی» در روستای ولی آباد انجام شد.

اعتصام ادامه داد: قبل از برگزاری این مانور، آموزش‌های لازم مانند خروج ازمنزل، پناه‌گیری در جای امن، بستن کنتور برق و شیر گاز توسط امدادگران به اهالی روستا داده شد.

وی با بیان اینکه در این مانور همه مسؤولان خدمات‌رسان، کارگروه تخصصی امداد و نجات و فرماندار حضور داشتند، خاطرنشان کرد: براساس سهمیه‌ای که از سوی استان به ما اعلام شود، دوره‌های آموزشی امداد و نجات به جامعه داده می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر