۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۱۷۶۹
سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم ‌صفوی در جریان بازدید از بندر شهید رجایی افزود: دراین راستا تلاش های زیاد و دستاوردهای خوبی حاصل شده در این بندرصورت گرفته است.
به گزارش پایداری ملی، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم ‌صفوی در جریان بازدید از بندر شهید رجایی افزود: دراین راستا تلاش های زیاد و دستاوردهای خوبی حاصل شده در این بندرصورت گرفته است.

وی ادامه داد: بطور حتم استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت های دریایی به ویژه دراین استان باید منجر به نهادینه شدن توسعه دریا محور در میان مسوولان شود.

این بازدید که با حضور 30 نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی انجام شد، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح با آخرین دستاوردهای فعالان حوزه دریایی و بندری کشور آشنا شد‌.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های توسعه استان در حوزه دریایی و بندری به دلیل برخورداری از 2 هزار و238 کیلومتر نوار ساحلی و بیش از 70 بندر بزرگ و کوچک را برای مشاور عالی فرمانده کل قوا تشریح کرد.

الله مراد عفیفی پور هم چنین به سئوال های مطرح شده از سوی سرلشکر صفوی و دانشجویان دانشگاه دفاع ملی در خصوص وضعیت توسعه بنادر منطقه خلیج فارس و توان رقابت پذیری بندر شهید رجایی با این بنادر، چشم انداز و جایگاه بندر شهید رجایی در برنامه ششم توسعه، ایجاد شهر لجستیکی در کرانه شمالی این بندر و مسوولیت های اجتماعی سازمان بنادر در زمینه رونق معیشت ساحل نشینان، پاسخ داد.

ایجاد طرح‌ های توسعه ‌ای برای تبدیل شدن بندر شهید رجایی به بندر کانونی منطقه، توسعه زیرساخت های ریلی در این بندر، انجام مطالعات هوشمندسازی، تبدیل شدن به یکی بندر سبز، اقدام های صورت گرفته در زمینه پدافند غیرعامل در بزرگترین بندر تجاری کشور از دیگر محورهایی بود که عفیفی ‌پور دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و دانشجویان دانشگاه دفاع ملی ارائه کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به همراه دانشجویان دانشگاه دفاع ملی ‌از بخش ‌های مختلف بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران بازدید کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر