۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۱۳۸۱
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در کانال شخصی خود نوشت:توسعه فناوری اطلاعات و فضای _سایبری و تلفیق مفهومی آن در سایر فناوری ها و سرویس ها و خدمات در جهان بعنوان یک روند_فن‌آورانه تعریف می شود.

به گزارش پایداری ملی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور نوشت:

توسعه فناوری اطلاعات و فضای _سایبری و تلفیق مفهومی آن در سایر فناوری ها و سرویس ها و خدمات در جهان بعنوان یک روند_فن‌آورانه تعریف می شود.

قابلیت های فضای_سایبری در قالب تولید و اشتراک گذاری محتوی فیلم ،کلیپ ،عکس ،صدا ،خبر،گزارش ،متن ،کتاب و...این فضا را بعنوان یک رسانه_تمام_عیار در کنار قابلیت توزیع پذیری در قالب گوشی های هوشمند تعریف شده است .

این قابلیت ها از طرف دیگر امکان استفاده از شبکه_های_اجتماعی برای تولید و انتقال محتوی و پیام بصورت وسیع توسط رقبا و دشمنان رسانه را بعنوان یکی از ابزار_تهدید تعریف می شود.

امکان انجام عملیات های روانی ،شناختی ،اقتصادی ،سیاسی ،امنیتی، فرهنگی،و نهایتا عملیات_ترکیبی_براندازی بر بستر مردم و در حوزه شبکه_های_اجتماعی از یک طرف ، رسانه را بعنوان یک ابزار جدی تهدیدات_ترکیبی معرفی مینماید.

افکار_عمومی_پایه شدن این دسته از تهدیدات ،فضای رسانه ایی سایبری را به عنوان یک محیط_حیاتی_عملیاتی تعریف می نماید .

از این رو همه کشور ها اعم از اروپائیان،چینی_ها و روس_ها و تقریبا هر کشوری از این وضعیت احساس تهدید کرده و بدنبال تعیین قوانین و مقررات ایجاد امنیت و ملی و بومی_سازی این فضا هستند .

تلاش اتحادیه اروپا در کنفرانس_امنیت_سایبری اخیر در اروپا و بیانات مکرون رئیس جمهوری فرانسه در تعریف اینترنت_کالیفرنیایی و اینترنت_چینی ،برای تعریف و محدود سازی اینترنت_اروپایی است .

نمی دونم حرف بعضی از دوستان وزارت _ارتباطات_و_فناوری_اطلاعات در ارتباط با هضم_شدن در اینترنت_کالیفرنیایی و توسعه وابستگی در این فضا را کجای دلم بگذارم و نسبت به استراتژی_دشمن چگونه نگاه کنم.

جامعه_شبکه ایی تاثیر پذیر از عملیات_روانی_شناختی دشمن مبتنی بر شبکه_های_اجتماعی بر بستر مردم و اثر گذاری تقریبا مستقیم بر انتخابات ها از حداقل تهدیدات_و_آسیب_پذیری های این فضا است.

بنا براین اگر این فضا از نظر امنیت_ملی و تهدیدات، حیاتی باشد که هست ،الزامات جدی تری از وضعیت موجود را طلب می کند.

این الزامات حداقلی آماده سازی یک زیر_ساخت_بومی و ملی کاملا ایرانی و امن ارتباطات و شبکه_های_اجتماعی_ملی_و_بومی شامل می شد البته استفاده از سرویس و خدمات خارجی بر بستر بومی از اشکالات کمتری برخوردار است.

مرزبانی_دیجیتال و ایجاد امکان دفاع_سایبری در اولین نقطه ارتباط با این فضا رو به عنوان مرز برای دفاع در برابر تهدیدات سایبری نیز از الزامات تکمیل کننده چرخه_امنیت_ملی_سآیبری است.

لینک کانال شخصی سردار جلالی در شبکه اجتماعی سروش:
http://sapp.ir/drjalalifarahani

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر