۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۳۱۱
خراسان شمالی:
جلسه پدافند غیرعامل با حضور مهندس کریمی معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران کل و مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر در دفتر شهردار محترم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه پدافند غیرعامل با حضور مهندس کریمی معاون امور شهری پدافند غیرعامل کشور- مهندس عرب مدیر کل محترم امور شهری استانداری – مهندس ثروتی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری و باحضور جمعی از مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر در دفتر شهردار محترم برگزار شد.

شهردار ضمن ابراز خرسندی برای حضورمهندس کریمی در شهرداری ، موضوع پدافند غیرعامل را مبهم دانسته که در تصمیمات مدیریتی لحاظ نشده است.

براتیان گفت: دربافت های سنتی و قدیمی شهر سوال اساسی این است که چه باید بکنیم تا در بروز بحران ، آسیب پذیری را به حداقل برسانیم.

 شهردار اضافه کرد: هدف پدافند بیشتر حفظ مردم درشرایط ویژه است و اولین لازمه آن آموزش و آگاهی است تا بدانند در بروز بحران توقع چه خدماتی را داشته باشند.

تحقق مدیریت واحد شهری و ضرورت تجهیز سازمان آتش نشانی که خدمات فرابخشی دارند ازجمله درخواستهای شهردار محترم بود.
رئیس شورای اسلامی شهر نیز پدافند غیرعامل را ایجاد هم سویی و هم جهتی در ارائه خدمات در بروز بحران توصیف کرده و گفت: اصلی ترین نیازهای شهر طرح جامع و تفصیلی است که پیوست مناسبی ندارد.

مهندس مهدی محمدی افزود: درحوزه اجرا چه توقعی می توان داشت وقتی خدمات شهری و سازمان آتش نشانی ما مجهز به تاسیسات مورد نیاز نیست.

ایشان درخواست کرد تعریف ها را اجرایی ترکنیم و نهادهای عم عرض درراستای یک سیاست جامع در خدمت پدافند غیر عامل باشند.
معاون شهری سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: درشانزدهمین سالروز تشکیل پدافند غیرعامل درحال پیگیری دو هدف هستیم.
مهندس کریمی گفت: مصون سازی زیرساختها و تداوم خدمات در بحران و حفاظت ازمردم امروز یک ضرورت غیرقابل اجتناب محسوب می شود.

ایشان ادامه داد: عمده فعالیت ما درشهرها برای حصول اطمینان از تحقق خدمات از زیرساختهای شهری است که کارکرد لازم را برای چندین هدف داشته باشند.

مهندس کریمی گفت: گاهی با اعمال تغییراتی کوچک می توانیم در شرایط خطر آفرین ، ایمنی لازم را ایجاد کنیم.

داشتن کارکردهای متعدد در زیرساختهای شهری ازجمله الزاماتی است که مهندس کریمی به آن اشاره کرد.

معاون امور شهری و تهران سازمان پدافند غیرعامل کشور طی سخنانی خواست با تجهیز سازمان آتش نشانی و توجه به آموزش عمومی درراستای اهداف مورد نظر اقدامات لازم انجام پذیرد.

مهندس کشمیری گفت: درانجام مطالعات مدافع پدافند یازدهمین شهر پیشرو درکشور هستیم.
درپایان جلسه مقرر شد بازدید مشترکی از تجهیزات سازمان آتش نشانی انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر