۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۱۲۶۶
سامان ساسانیان روز سه شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا از دستگاه های متولی خواست با نظارت بیشتر در مبادی ورودی این شهرستان، با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی مقابله کنند تا میزان عرضه آن در بازار کاسته شود.
به گزارش پایداری ملی، سامان ساسانیان روز سه شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا از دستگاه های متولی خواست با نظارت بیشتر در مبادی ورودی این شهرستان، با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی مقابله کنند تا میزان عرضه آن در بازار کاسته شود.

وی گفت: خطر آلودگی اینگونه کالاهای خارجی از منظر پدافند غیرعامل نیز وجود دارد و آگاهی مصرف کنندگان آن از تهدیدات سلامت عمومی ضروری است.

وی کنترل عطاری ها از نظر ارائه لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی و ممنوعیت استفاده از مکمل های دارویی در باشگاه های ورزشی را نیز متذکر شد.

مدیرکل گمرک آستارا نیز در این جلسه گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی از این گمرک به کشور وارد نمی شود و ورود این قبیل کالاها باید در مبادی ورودی شهرستان کنترل شود.

رسول امیدی ادامه داد: به خروج داروهای فاقد نسخه از گمرک اجازه داده نمی شود اما باید بر داروخانه ها از نظر ارائه داروی عمده و بدون نسخه، نظارت بیشتر اعمال شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و بازار ساحلی با حدود یک هزار و 500 غرفه از مناطق گردشگر پذیر آن است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر