۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۱۱۱۴
مدیرکل پدافند غیرعامل در دیدار مشترک با مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان رضوی:
در جلسه ای که امروز 28 مهرماه در محل دفتر مدیریت بحران استانداری با حضور قامتی مدیرکل پدافند غیرعامل و شایان فر مدیرکل مدیرت بحران برگزار گردید، قامتی از تلاش های ارزنده مدیریت بحران در سنوات گذشته تا کنون قدردانی کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در جلسه ای که امروز 28 مهرماه در محل دفتر مدیریت بحران استانداری با حضور قامتی مدیرکل پدافند غیرعامل و شایان فر مدیرکل مدیرت بحران برگزار گردید، قامتی از تلاش های ارزنده مدیریت بحران در سنوات گذشته تا کنون قدردانی کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استفاده از ظرفیت‌های قانونی این دو اداره‌کل در جهت بکارگیری ظرفیت های مشترک را امری مهم برشمرد که به ثمربخشی منابع و اقدامات می انجامد و از سویی پدافند غیرعامل را در قسمتی از نقش‌های خود، تسهیل کننده مدیریت بحران دانست.

پدافند غیرعامل در بخشی از نقش خود تسهیل‌کننده مدیریت بحران بوده و استفاده از ظرفیت‌های مشترک مابین پدافند غیرعامل و مدیریت بحران موجب ثمربخشی منابع و اقدامات است

وی گفت ساختار این دو اداره‌کل بموجب تفاوت نوع اختیارات و قدرت عملیاتی، مکمل یکدیگر بوده و در کنار هم باعث هم‌افزایی در توان اجرایی و تحقق اهداف می شود. قامتی در ادامه با توجه به در پیش رو بودن هفته پدافند غیرعامل، برنامه‌های متعددی ازجمله بازدید، همایش، مانور و رزمایش‌ را به عنوان بخشی از اقدامات این هفته برشمرد و از حضور مدیریت بحران در این برنامه‌ها پیشاپیش استقبال کرد.

در ادامه مدیرکل مدیرت بحران با تبریک انتصاب مدیرکل پدافند غیرعامل، ضمن ابراز امیدواری و آرزوی موفقیت برنامه‌های اجرایی ایشان در پدافند غیرعامل، از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات بنیادین احمدی مدیرکل سابق پدافند غیرعامل نیز تقدیر نمود.

شایان فر در ادامه با تایید ظرفیت های موجود که در نتیجه‌ی همکاری این دو اداره کل بالفعل می شود، افزود فرماندهی، پشتیبانی و لجستیک، سه وجه مهم در مقابله با بحران اند و گام نخست برای پدافند غیرعامل، احصاء تهدیدات و برای مدیریت بحران، احصاء مخاطرات خواهد بود.

وی در ادامه به بخشی از اقدامات مهم جهت ارتقای مدیریت بحران اشاره داشت از جمله: سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت بحران که در حال پیاده سازی و اجرایی شدن است، سند سازگاری با کم آبی استان که در دست تهیه است و آموزش‌هایی که در سال گذشته در حوزه مدیریت بحران تمهید شده و در مدیریت وقایع بحرانی چند ماه گذشته موثر بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر